خشنودی کابل از معرفی سفیر جدید ایران

۰۸ مهر ۱۳۹۲ | ۱۶:۱۱ کد : ۱۹۲۲۲۰۵ سرخط اخبار

ایراس: جانان موسی زی، سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان با ابراز خشنودی از معرفی شدن محمد رضا بهرامی به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، گفت: دولت و ملت افغانستان خاطره بسیار نیک از آقای محمد رضا بهرامی دارند. به گزارش ایراس به نقل از ایرنا، جانان موسی زی روز یکشنبه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در کابل گفت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دیدار زلمی رسول، وزیر امور خارجه افغانستان از برگزیده شدن محمد رضا بهرامی به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در افغانستان خبر داد که بلافاصله با استقبال گرم روبرو شد.

موسی زی گفت محمد رضا بهرامی که برای تقویت روابط دو کشور تلاش های زیادی را انجام داده و به گسترش این روابط اعتقاد راسخ دارد، پیش از این نیز سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان بود. سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان گفت کابل با مطرح شدن نام جناب آقای بهرامی قبل از انجام تشریفات اداری موافقت خود را با حضور ایشان در کابل اعلام کرد و از این بابت خشنود هستیم.

 حامد کرزی رییس جمهور افغانستان در مراسم تودیع دوره قبل حضور محمدرضا بهرامی به عنوان سفیر تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در کابل، نشان ملی احمد شاه مسعود را به پاس قدردانی از اقدامات مثبت بهرامی در جهت گسترش روابط دو کشور به وی اعطا کرد. ابوالفضل ظهره وند، سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در افغانستان بود.

کلید واژه ها: افغانستان محمد رضا بهرامی


نظر شما :