کلینتون: به پوتین اعتماد کنید

۰۴ مهر ۱۳۹۲ | ۱۹:۰۳ کد : ۱۹۲۱۹۷۷ سرخط اخبار

کلینتون، رئیس جمهوری سابق آمریکا با اشاره به قابل اعتماد بودن رئیس جمهوری روسیه در حل مشکل تسلیحات شیمیایی در سوریه تاکید کرد که اگر دولت آمریکا از فرصت بوجود آمده استفاده نکند، مرتکب اشتباه خطرناکی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "بیل کلینتون" رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که به "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه اعتماد دارد و از ابتکارعمل مشترک مسکو و واشنگتن در مورد تحت کنترل بین المللی درآوردن تسلیحات شیمیایی موجود در سوریه کاملا حمایت می کند.

کلینتون روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی.ان.ان» گفت: به ولادیمیر پوتین می توان اعتماد کرد، وی همیشه به حرفی که زده است، عمل نموده و همواره به توافقات خود در روابط با آمریکا پای بند بوده است.

این سیاستمدار کهنه کار آمریکایی با اشاره به اینکه پوتین فرد بسیار باهوش و کاردانی است، افزود: باید دید که اوضاع به چه صورت توسعه پیدا خواهد کرد. در مسائل حساسی مانند تسلیحات شیمیایی باید برای بهترین نتیجه کار کرد، ولی منتظر بدترین نتیجه بود. ولی در مجموع من معتقدم که اگر آمریکا از این فرصت بوجود آمده استفاده نکند، مرتکب اشتباه خطرناکی شده است.

کلینتون در ماه ژانویه سال 2001، یعنی چند ماه پس از آنکه که پوتین برای نخستین بار به سمت ریاست جمهوری روسیه رسید، دیگر رئیس جمهور آمریکا نبود.

کلید واژه ها: فرانسه


نظر شما :