لاوروف: سلاح شیمیایی استفاده شده در حلب و دمشق از یک نوع بود

۰۴ مهر ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۵ کد : ۱۹۲۱۹۵۶ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه «واشنگتن پست» اعلام کرد که نمونه های بدست آمده از گاز اعصاب و فلج کننده سارین که در شهر حلب سوریه استفاده شده، دقیقا مشابه نمونه هایی است که در تاریخ 21 آگوست در حومه دمشق مورد استفاده قرار گرفته است.

وی گفت: نتایج اصلی تحقیقات کارشناسان روسی نشان می دهد که هر دو نمونه از گاز سارین استفاده شده در شهر حلب و حومه دمشق از یک نوع هستند. من اطلاعات مربوط به این مسئله که نشان دهنده استفاده از این سلاح شیمیایی توسط مخالفان سوری است را در اختیار "جان کری" وزیر خارجه آمریکا قرار دادم.

لاوروف در پاسخ به این سئوال که آیا روسیه همچنان مسئولیت استفاده از این نوع سلاح شیمیایی را به گردن مخالفان سوری می اندازد، گفت: بله، ما معتقدیم که مدارک بسیار خوبی وجود دارد که این مسئله را ثابت می کند  و من در دیدار با جان کری، این اطلاعات را دراختیار وی قرار داده و این مسئله را تشریح کردم.

وزیر خارجه روسیه در عین حال تاکید کرد که اگر با دلایل و مدارک کافی ثابت شود که دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است، در آن صورت مقامات مسکو در چارچوب شورای امنیت تصمیمات مقتضی در این رابطه اتخاذ خواهند کرد.


نظر شما :