تونی بلر سوریه را تهدید کرد

۰۴ مهر ۱۳۹۲ | ۰۴:۳۰ کد : ۱۹۲۱۹۴۴ سرخط اخبار

نخست وزیر سابق انگلیس ضمن تاکید بر لزوم همکاری آمریکا و انگلیس برای از بین بردن سلاح های شیمیایی سوریه تهدید کرد، اگر دمشق سلاح های شیمیایی خود را تحویل ندهد باید اقدامات جدی بر ضد رژیم سوریه انجام شود.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه گاردین، تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان تصریح کرد، اگر بشار اسد رئیس جمهور سوریه سلاح های شیمیایی خود را تحویل ندهد جامعه بین المللی باید اقدامات لازم را بر ضد این کشور اتخاذ کند.

وی بر لزوم همکاری و اتحاد آمریکا و انگلیس برای مقابله با این بحران تاکید کرد و گفت، اگر بتوانیم تحویل سلاح های شیمیایی سوریه را در چارچوبی معتبر مدیریت کنیم، بسیار خوب خواهد بود.

وی افزود، ولی اگر این اتفاق نیفتد، ما مجبور خواهیم بود تا از عزم و اراده جامعه بین المللی برای برخورد با سوریه استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر نخست وزیر انگلیس بود از دخالت نظامی در سوریه حمایت می کرد، تاکید کرد، در شرایط کنونی با آمریکا به عنوان یک متحد همراهی می کردم. این خیلی مهم است که آمریکا و انگلیس در کنار هم باشند.

کشورهای غربی دولت سوریه را به استفاده از سلاح های شیمیایی در حمله 21 اوت به حومه دمشق متهم می کنند. در این حمله بیش از 1400 نفر کشته شدند. دولت سوریه بارها این ادعاها را رد کرده و شبه نظامیان مسلح را مسئول اصلی این حمله می داند.

نیک کلج معاون نخست وزیر انگلیس نیز روز گذشته در دیدار با جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن در خصوص تحولات سوریه رایزنی و گفتگو کرده اند.

سخنگوی معاون نخست وزیر انگلیس در این باره تاکید کرد، مقام های انگلیس و آمریکا در این دیدار در خصوص ادامه بحران سوریه گفتگو کردند. دو طرف همچنین بر لزوم اتخاذ اقدامی هماهنگ از سوی جامعه بین المللی برای از بین بردن زرادخانه سلاح های شیمیایی بر مبنای قطعنامه شورای امنیت و لزوم از سرگیری روند سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه تاکید کردند.

کلید واژه ها: انگلیس


نظر شما :