روحانی:اگر فرصتی پیش بیاد می‌توانم با اوباما گفت‌وگو کنم

۰۳ مهر ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۹ کد : ۱۹۲۱۹۰۵ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس، «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» به زبان انگلیسی پیامی را به مردم آمریکا ابلاغ کرد و گفت: تمایل دارم به مردم آمریکا بگویم: من صلح و دوستی را از ایرانیان برای آمریکایی ها آورده ام.

وی تصریح کرد که برنامه ای برای دیدار با «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا ندارم اما اگر فرصتی پیش بیاد می توانیم با یکدیگر گفت وگو کنیم.

اخیراً نامه هایی بین اوباما و روحانی رد و بدل شده است و گمانه هایی در اینباره به وجود آمده است که روسای جمهور ایران و آمریکا احتمالاً دیدار رو در رو در سازمان ملل در نیویورک داشته باشند.

روحانی به سی ان ان در اینباره گفت: حرف هایی دراینباره صورت گرفته است و آمادگی ها برای این کار نیز تا حدودی انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: آمریکا تمایل خود را برای چنین دیداری نشان داد و به طور کلی ایران تحت شرایط خاص می تواند اجازه چنین دیداری را بدهد اما بر این باورم که زمان کافی برای هماهنگ کردن این نشست به طور کامل، آنطور که باید، دشوار است.

رئیس جمهور ایران در پاسخ به اینکه آیا اجازه ملاقات با مقامات آمریکایی را دارند، گفت: فکر می کنم رئیس جمهور ایران هر زمان که منافع ملی کشور در میان باشد، چنین اجازه ای را دارد. رهبر معظم ایران گفته است که اگر مذاکرات برای منافع ملی کشور لازم و ضروری باشد، مخالف مذاکره نخواهد بود.


نظر شما :