سفیر اسرائیل: اسد باید برود

۲۷ شهریور ۱۳۹۲ | ۲۳:۰۷ کد : ۱۹۲۱۵۹۰ سرخط اخبار

سفیر اسرائیل در واشنگتن گفت که اسرائیل می خواهد شاهد سرنگونی بشار اسد رئیس جمهور سوریه باشد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، این موضع گیری را می توان تغییر علنی موضع اسرائیل درباره بحران سوریه دانست.

"مایکل اورین" در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفت: شکست بشار اسد رئیس جمهور سوریه به دست هم پیمانان القاعده بسیار بهتر از ائتلاف فعلی حکومت سوریه با ایران به عنوان دشمن بزرگ اسرائیل است.

اسرائیل و سوریه با وجود اینکه دشمنان قدیمی هستند اما مرزهای دو طرف در مدت بیش از 40 سال حکومت اسد پدر و پسر همیشه شاهد امنیت و ثبات بوده است.

در برخی از برهه های تاریخی نیز اسرائیل وارد گفتگوهای صلح با سوریه شد اما این تلاش ها بی نتیجه بود. هدف اسرائیل از ورود به مذاکرات صلح با سوریه، جدا کردن دمشق از تهران و حزب الله لبنان بود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای مدت زمان طولانی از اعلام عمومی برکناری اسد از قدرت خودداری کرده بود.
برخی از مقامات اسرائیلی از اینکه مخالفان تندرو در حال جنگ با اسد هستند در نهایت سلاح خود را به سمت اسرائیل قرار بدهند هشدار داده بودند.

سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد اضافه کرد: پیام اسرائیل این است که اسد باید برود.
وی افزود: ما همیشه خواستار این بودیم که اسد از قدرت کناره گیری کند. ما همیشه اشراری که مورد حمایت ایران نباشند را بر اشرار مورد حمایت ایران ترجیح می دهیم.

اورین ادامه داد: سرنگونی اسد ائتلاف با ایران و حزب الله را تضعیف می کند. خطر بزرگ علیه اسرائیل، خط استراتژیکی است که از تهران تا دمشق و بیروت امتداد دارد. معتقدیم که حکومت اسد سنگ بنای این امتداد است.

کلید واژه ها: اسرائیل


نظر شما :