افزایش کمک های ایران به جبهه خلق برای آزادی فلسطین

۲۷ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۸:۰۲ کد : ۱۹۲۱۵۷۷ سرخط اخبار

وب سایت خبری المانیتور با انتشار گزارشی مدعی شد که در ماه های گذشته کمک های مالی و تسلیحاتی ایران به گروه فلسطینی " جنبش خلق برای آزادی فلسطین – فرماندهی کل"(PFLP) افزایش یافته است.

به گزارش عصر ایران المانیتور به نقل از برخی مقامات این گروه فلسطینی گفته اند در ماه های گذشته ایران کمک های مالی و تسلیحاتی خود به این گروه را از سر گرفته است.

"جنبش خلق برای آزادی فلسطین – فرماندهی کل" تنها گروه فلسطینی حامی حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه است که این حمایت خود را به صورت علنی نیز اعلام می کند.

بخشی از فرماندهان اصلی این گروه فلسطینی و مراکز فرماندهی آنها از سال ها پیش در سوریه مستقر بودند. بعد از آغاز بحران در سوریه از دو سال پیش، این گروه بر خلاف حماس و جهاد اسلامی به حمایت علنی از اسد پرداخت و ازترک سوریه نیز خودداری کرد.

اردوگاه آوارگان فلسطینی "یرموک" در حومه جنوبی دمشق نیز محل اصلی قدرت نمایی و استقرار دفاتر و اعضای مسلح "جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل" است.

برخی از رسانه ها نیز گفته اند که اعضای مسلح این گروه در درگیری با مخالفان مسلح اسد نیز مشارکت داشته است.

جنبش حماس و جهاد اسلامی که پیشتر از دریافت کنندگان اصلی کمک های ایران بودند پس از بحران جنگ داخلی در سوریه از حکومت دمشق فاصله گرفتند و تا حدود زیادی با مخالفان مسلح حکومت سوریه همداستان شدند.

المانیتور به نقل از برخی منابع PFLP  می افزاید در ماه های گذشته جلسات مختلفی بین مقاماتی از ایران با مقامات این گروه فلسطینی در بیروت ، دمشق و تهران و با حضور حزب الله لبنان برگزار شده که خروجی این جلسات در از سر گیری کمک های مالی و تسلیحاتی ایران به این گروه فلسطینی بوده است.

این منابع افزودند با از سر گیری کمک های ایران به زودی شاهد تقویت جدی گردان های مسلح " ابو علی مصطفی" شاخه نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین – فرماندهی کل خواهیم بود.
گروه جبهه خلق برای آزادی فلسطین –فرماندهی کل در جریان بحران سوریه در کنار حزب الله لبنان از  حکومت بشار اسد حمایت کرد.

ابو احمد فواد از مقامات سابق شاخه نظامی و از مقامات کنونی بخش سیاسی این گروه فلسطینی ،هفته گذشته در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی "المیادین " اعلام کرد ، اگر آمریکا به سوریه حمله کند، این گروه در تلافی اسراییل را مورد هدف قرار  خواهد داد.

گفتنی است روابط دو گروه فلسطینی "جبهه خلق برای آزادی فلسطین" و" حماس" در ماه های گذشته به دلیل تفاوت موضع دو گروه در قبال بحران سوریه رو به تیرگی گذاشته است.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین در سال 1967 تاسیس شد اما اختلاف میان دو رهبر ارشد گروه یعنی "جرج حبش و احمد جبرئیل" باعث جدا شدن جبرئیل از این گروه و تشکیل مجموعه جدیدی به نام "جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل" در سال 1968 شد.

کلید واژه ها: فلسطین


( ۱ )

نظر شما :