اردوغان: ترکیه سوریه یا مصر نیست

۲۵ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۸ کد : ۱۹۲۱۴۵۸ سرخط اخبار

تظاهرات ضد دولتی در حالی یکشنبه هفتمین روز خود را سپری کرد که نخست وزیر ترکیه با متهم کردن احcاب مخالف این کشور، تأکید کرد، ترکیه، سوریه یا مصر نیست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری «المنار»، ترکیه دیروز شاهد هفتمین روز متوالی تظاهرات مردمی علیه سیاست های «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر و اقدامات سرکوبگرانه ارتش این کشور بود.

شمار زیادی از معترضان روز گذشته به خیابان های «آنکارا» پایتخت و مناطقی در استانبول و نیز استان جنوبی «هاتای» آمدند و شعارهای ضد دولتی سر دادند.

در این میان، نیروهای پلیس با استفاده از گلوله های پلاستیکی، گاز اشک آور و خودروهای آب پاش به سرکوب تظاهرات مدنی اقدام کردند.

شهرهای مختلف ترکیه از تابستان سال جاری تقریبا شاهد تظاهرات ضد دولتی است و موج آن از سه شنبه هفته گذشته در پی کشته شدن «احمد آتاکان» نوجوان 20 ساله در درگیری با پلیس، آغاز شده است.

از سوی دیگر، اردوغان جزب مخالف «جمهوری خلق» را به ایجاد ناآرامی در کشور متهم کرد و عنوان داشت این حزب تاکنون هیچ بیانیه ای درخصوص کشتار درسیم صادر نکرده است بلکه تلاش می کند در تمام استان ها ناآرامی ایجاد کند.»

اردوغان با بیان اینکه مخالف خواهان «کودتای جدید» علیه حکومت حزب «عدالت و توسعه» است، تأکید کرد:« ترکیه، مصر یا سوریه نیست.»

کلید واژه ها: ترکیه


نظر شما :