سوریه انبار‌های شیمیایی خود را پخش کرده است

۲۲ شهریور ۱۳۹۲ | ۲۰:۳۴ کد : ۱۹۲۱۳۳۷ سرخط اخبار

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در مطلبی مدعی شده سوریه با هدف پیچیده کردن مساله کنترل تسلیحات شیمیایی اش، محتویات انبارهای شیمیایی خود را در حدود 50 پایگاه مختلف پخش کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وال استریت ژورنال به نقل از مسئولین آمریکایی که خواستند نام آنها فاش نشود، اعلام کرده یک واحد نظامی متخصص، واحد 450، از چند ماه گذشته تا هفته پیش، هزار تن از ذخایر سلاح های شیمیایی سوریه را جا به جا کرده است.

بنا بر ادعای این روزنامه و مقامات آمریکایی، این سلاح های شیمیایی از حدود یک سال پیش از سمت غرب کشور سوریه که معمولا در آن جا انبار می شوند، به حدود 24 پایگاه مهم در سراسر کشور منتقل شده اند.

واحد 450 هم سلاح های شیمیایی را به ده ها پایگاه کوچک تر در سراسر کشور منتقل کرده است.

وال استریت ژورنال همچنین ادامه می دهد سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل همچنان بر این باورند که می دانند مرکز این انبارهای شیمیایی کجاست.

این در حالی است که سوریه پنجشنبه با امضای معاهده منع استفاده از سلاح های شیمیایی، متعهد شده تا مدارک لازم را برای در اختیار گذاردن سلاح های شیمیایی اش، به سازمان ملل بفرستد.

روسیه و آمریکا روز پنجشنبه مذاکراتی را در ژنو به منظور چگونگی تحت کنترل گرفتن انبار های شیمیایی سوریه انجام دادند. قرار است این مذاکرات امروز (جمعه) نیز ادامه یابد.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :