تصاویر: ترکیه بار دیگر بهانه اعتراض یافت

۲۱ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۵:۱۶ کد : ۱۹۲۱۲۷۶ سرخط اخبار

با کشته شدن احمد آتاکان جوان 22 ساله ترکیه ای در جریان اعتراضات ضد دولتی در استان هاتای ترکیه، این کشور بار دیگر صحنه اعتراضات ضد دولتی به بهانه کشته شدن ششمین معترض از زمان آغاز اعتراضات ضد دولتی در این کشور از خرداد ماه سال جاری است.

به گزارش عصر ایران رسانه های ترکیه در دو سه روز گذشته موضوع کشته شدن آتاکان و اعتراضات پس از آن در شهرهای استانبول و آنکارا را پوشش می دهند.

آتاکان در جریان اعتراضات روز دوشنبه در شهر آنتاکیه در شهر آنتاکیه در استان هاتای در جنوب ترکیه بر اثر ضربه مغزی مصدوم و راهی بیمارستان شد و به دلیل شدت ضربه وارده جان سپرد.   

خانواده او می گویند او از سوی نیروهای پلیس مضروب شده بود اما پلیس ترکیه با رد این اتهام می گوید وی در حالی که تلاش داشت به سمت نیروهای پلیس سنگ پرتاب کند از پشت بام یک ساختمان سقوط کرده است، اما نزدیکان و شاهدان عینی می گویند سر آتاکان هدف اصابت گاز اشک آور قرار گرفته است.

نتایج اولیه کالبد شکافی ها نیز اثر ضربه مغزی در آتاکان را تایید می کند.

از زمان انتشار خبر مرگ آتاکان شهرهای استانبول و آنکارا صحنه اعتراضات ضد دولتی بوده است و شب ها معترضان نقاب دار بار دیگر در میدان تقسیم استانبول گردهم آمده و با نیروهای پلیس درگیر می شوند.

از زمان آغاز ماه رمضان که اعتراضات ضد دولتی در ترکیه فروکش کرده بود ، این نخستین بار است که به بهانه مرگ یک معترض در جریان اعتراضات ضد دولتی علیه دولت رجب طیب اردوغان ، معترضان در دسته های چند هزار تایی به خیابان های شهرهای مهم ترکیه از جمله استانبول و آنکارا باز می گردند.

تصاویر زیر عکس آتاکان و تصاویری از تشییع جنازه او را از مقابل بیمارستان شهر آنتاکیه ترکیه نشان می دهد.













کلید واژه ها: ترکیه اعتراضات ضد دولتی


نظر شما :