آن چه ظریف در فیسبوک بعد از سفر به عراق نوشت

۱۹ شهریور ۱۳۹۲ | ۲۳:۱۹ کد : ۱۹۲۱۲۰۶ سرخط اخبار

ظریف با اشاره به سفرش به عراق نوشت: رهبران سیاسی و مذهبی عراق دیدگاه های مشابهی در مورد گسترش همه جانبه روابط با ایران، محکومیت هرگونه استفاده از سلاح های شیمیایی و ضرورت جلوگیری از شعله ور شدن آتش جنگ و فرقه گرایی در منطقه اتفاق نظر داشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز سه شنبه در صفحه فیسبوک خود با اشاره به اولین سفر کاری اش به عنوان وزیر امور خارجه نوشت: "در اولین سفر خارجی بعد از پذیرش مسوولیت، با توجه به اهمیت همسایگان و جایگاه ویژه عراق در سیاست خارجی دولت تدبیر و امید، روزهای یک شنبه و دوشنبه به عراق سفر کردم. در این سفر فشرده، توفیق حاصل شد تا هر چند کوتاه به کربلا و نجف و کاظمین هم مشرف شوم. جای همه شما خالی بود و اگر قابل باشم برای همه دعا کردم."

ظریف در ادامه آورده است: "هم چنین با آیت الله العظمی سیستانی، آیات عظام نجفی، فیاض و حکیم، نخست وزیر، کفیل ریاست جمهوری، رییس مجلس، وزیر امور خارجه، و رهبران جریان های مهم سیاسی شیعه، سنی و کرد عراقی دیدار کردم. خوشبختانه کلیه رهبران سیاسی و مذهبی عراق دیدگاه های مشابهی در مورد گسترش همه جانبه روابط با ایران، محکومیت هرگونه استفاده از سلاح های شیمیایی و ضرورت جلوگیری از شعله ور شدن آتش جنگ و فرقه گرایی در منطقه اتفاق نظر داشتند. توافق های خوبی در این سفر صورت گرفت که امیدوارم در جهت بهبود وضعیت مردم دو کشور به صورت جدی پیگیری و اجرا شود."

کلید واژه ها: عراق


نظر شما :