مک‌کین: اوباما در صورت حمله زمینی به سوریه، استیضاح خواهد شد

۱۶ شهریور ۱۳۹۲ | ۲۰:۲۶ کد : ۱۹۲۱۰۴۴ سرخط اخبار

در حالیکه وزیر خارجه آمریکا احتمال حضور نظامیان آمریکایی در خاک سوریه را رد نکرده است، یک سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکا تاکید کرد اوباما در صورت استقرار نظامیان آمریکایی در خاک سوریه، استیضاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست»، «جان مک کین» سناتور جمهوریخواه از ایالت «آریزونا» که اخیرا به قطعنامه استفاده از قدرت نظامی علیه دولت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه رای مثبت داده است، روز پنج شنبه هفته گذشته اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در صورت مستقر کردن نظامیان آمریکایی در سوریه، استیضاح خواهد شد.

مک کین تاکید کرده است که: من به شیوه ای تغییر ناپذیر مخالف وجود حتی یک نظامی آمریکایی در خاک سوریه هستم؛ مردم آمریکا از چنین چیزی حمایت نمی کنند؛ دوم اینکه این امر (استقرار نظامیان آمریکایی در سوریه) چیزی جز نتایج زیانبخش نخواهد داشت.

این سناتور جمهوریخواه در حالی چنین اظهاراتی را مطرح کرده است که «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا بی میلی خود را برای رد احتمال حضور نظامیان آمریکایی در خاک سوریه ابراز کرده است.

غرب و در راس آن آمریکا مدعی است که دولت سوریه از تسلیحات کشتار جمعی در جنگ داخلی این کشور استفاده کرده است اما دولت دمشق این ادعا را رد می کند.

علاوه بر این، گزارش هایی منتشر می شوند که حاوی تصاویری هستند که نشان می دهند حملات شیمیایی اخیر در سوریه از مناطق تحت کنترل شورشیان سوری که توسط غرب حمایت مالی و تسلیحاتی می شوند، عملیاتی شده اند.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :