بان کی مون خواستار حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه شد

۱۵ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۵:۳۵ کد : ۱۹۲۰۹۷۰ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد از "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه، بعنوان میزبان نشست سران گروه 20 در سنت پترزبورگ به خاطر فراهم ساختن شرایط برای رهبران کشورهای حاضر در این نشست به منظور بحث و بررسی اوضاع پیرامون سوریه قدردانی کرده و خواستار تلاش همه کشورها برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در سوریه شد.

بان کی مون در ابتدای سخنرانی خود برای رهبران کشورهای عضو گروه 20 که در آخر شب گذشته صورت گرفت، گفت: من در اینجا می خواهم از رئیس جمهوری روسیه تشکر کنم که این امکان را به من داده است تا در این نشست در خصوص مناقشه غم انگیز در سوریه با شما صحبت کنم و این مسئله در این نشست مطرح شود. 

مسئله سوریه در دستور کار نشست سران قرار نداشت، ولی بان کی مون طی روزهای اخیر و با توجه به تلاش آمریکا و برخی کشورهای اروپایی برای حمله نظامی به سوریه بدون تصویب قطعنامه لازم در شورای امنیت، فعالانه تلاش کرد تا این موضوع در اولویت مباحثات این نشست قرار بگیرد.

روسیه بعنوان میزبان برگزاری نشست سران گروه 20 موضوعات مطرح در آن را مشخص کرده و بدون موافقت مسکو، مسئله ای خارج از چارچوب دستور کار نباید در مباحثات مورد بررسی قرار بگیرد.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :