ایران در برابر تجاوز به سوریه بیکار نخواهد نشست

۱۵ شهریور ۱۳۹۲ | ۰۰:۰۶ کد : ۱۹۲۰۹۴۸ سرخط اخبار

حمله محدود آمریکایی ها که نتواند دولت اسد را سرنگون کند، بین نیروهای سوری مخالف اسد تفرقه ایجاد کرده و مدیریت صحنه نبرد را برای ایران آسان تر می کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، اندیشکده استراتفور در گزارشی تحلیلی اذعان کرده است که عملیات نظامی محدود ایالات متحده علیه سوریه می تواند به نفع ایران تمام شده و فضای مدیریت بهتری را برای ایرانی ها در سوریه فراهم آورد.

بنابراین گزارش، استراتفور در تحلیل خود اذعان کرده است که حمله محدود آمریکایی ها که نتواند دولت اسد را سرنگون کند، بین نیروهای سوری مخالف اسد تفرقه ایجاد کرده و مدیریت صحنه نبرد را برای ایران آسان تر می کند.

پیش بینی حصول اختلاف بین تروریست های سوری از آن رو توسط استراتفور انجام شده است که برخی از گروه های سوری مخالف دخالت نظامی در سوریه بوده و برخی با آن موافق اند.

این گزارش همچنین تصریح کرده است که تنها منفعت آمریکا در سوریه از برکناری اسد از قدرت، همانا کاهش نفوذ منطقه ای ایران خواهد بود و در عین حال اذعان کرده که ایران از طریق متحدینش از جمله حزب الله لبنان در برابر اقدام نظامی علیه دولت سوریه بیکار نخواهد نشست.

ایران به عکس برخی کشورهای عربی، هراسی از ناامنی در منطقه ندارد چرا که در فضای داخلی قادر بوده امنیت را برقرار کند. علاوه بر آن سال ها تحریم باعث شده که ایران به زندگی در رنج عادت کند بنابراین اگرچه برخی دولت های عربی ضعیف از هرج و مرج در سوریه آسیب می بینند اما به نظر نمی رسد آسیب زیادی متوجه ایران شود. حتی ایران خواهد توانست که از هرج و مرج در جهان عرب به نفع خود بهره برداری کند.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :