واکنش وزارت امور خارجه به بیانیه اتحادیه عرب

۱۲ شهریور ۱۳۹۲ | ۰۰:۱۴ کد : ۱۹۲۰۷۹۴ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص بیانیه اخیر اتحادیه عرب گفت: موضع گیری اتحادیه عرب قبل از اعلام رسمی گزارش بازرسان سازمان ملل متحد نشانگر سیاسی بودن و نوعی قضاوت از پیش تعیین شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص بیانه اخیر اتحادیه عرب گفت: موضع گیری اتحادیه عرب قبل از اعلام رسمی گزارش بازرسان سازمان ملل متحد نشانگرسیاسی بودن نوعی قضاوت از پیش تعیین شده می باشد.

وی با اشاره به اینکه این مواضع صرفا اعمال فشار هر چه بیشتر بر دولت سوریه را تعقیب میکند اضافه کرد: اینگونه موضع گیریها به روند جاری کمکی نکرده و به هرچه بحرانی شدن اوضاع می انجامد.

افخم افزود: تحریک و تشویق به توسل به زور امری خطرناک است. سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه ابعاد هرگونه اقدام احتمالی نظامی علیه سوریه منطقه خاورمیانه را در بر خواهد گرفت، گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است اظهارات و اقدامات باید در جهت جلوگیری از گسترش بحران و پیشگیری از ورود منطقه به مرحله ای که پایانی برای آن متصور نیست متمرکز شود.

افخم همچنین اظهارات وزیر امور خارجه عربستان را غیر منطقی و برخاسته از تحلیل ها و اطلاعات  یکسویه دانست. سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد برای حل بحران جاری باید راهکار سیاسی در پیش گرفت و در این مسیر لازم است رویارویی همه جانبه با تروریسم سازمان یافته و گروههای تروریستی که از سوی برخی از کشورها تغذیه می شوند مورد توجه قرار گیرد.

کلید واژه ها: اتحادیه عرب وزارت امور خارجه


نظر شما :