سرباز-بچه راهکار تازه معارضان سوری برای جنگ با ارتش

۰۳ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۸:۵۱ کد : ۱۹۲۰۳۴۵ سرخط اخبار

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد معارضان سوری برای جبران کاستی های خود در جنگ با ارتش سوریه از نوجوانان زیر سن قانونی سربازگیری می کند.

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از واشنگتن پست، علیرغم هشدار سازمان ملل در زمینه استفاده از کودکان و نوجوانان زیر سن قانونی در جنگ داخلی سوریه، شمار سربازان نوجوانی که به شورشیان سوری می پیوندند هر روز در حال افزایش است.

براساس این گزارش، بیش از نیمی از سربازان جدیدی که هفته گذشته از اردوگاه پناهندگان سوری در اردن به سوریه رفته و در کنار مخالفان دولت سوریه قرار گرفتند زیر 18 سال سن دارند و «سرباز-بچه» محسوب می شود.

«محمد حامد» یکی از نوجوانانی که قصد داشت برای جنگ به سوریه برود گفت: «به نام خدا می جنگم تا کشور را از دست نیروهای دولتی پس بگیرم.»

وی اندکی قبل از اینکه برای سفر به سوریه سوار اتوبوس شود گفت: اگر هم نسلان من سلاح به دست نگیرند انقلاب از دست خواهد رفت!

واشنگتن پست نوشت: سیل نیروهای جدید به ارتش آزاد سوریه کمک می کند تا شکاف اخیر در صفوف مخالفان را کمی پر کند.

این درحالیست که علیرغم هشدارهای جدی مقامات سازمان ملل که در اردوگاه «الزعتری» در اردن حاضر هستند باعث نشده است که شورشیان سربازگیری از نوجوانان زیر 18 سال را متوقف کنند.

نماینده سازمان پناهندگان سازمان ملل در اردن گفت: ما نگران گروه هایی هستیم که از اردوگاه الزعتری به عنوان مرکز سربازگیری برای جنگ علیه دولت سوریه استفاده می کنند. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا به همه بفهمانیم که اینجا یک اردوگاه پناهندگان است نه یک پادگان نظامی.

یک مقام اردوگاه پناهندگان در اردن گفت: نمایندگان گروههای معارض سوری با حضور در اردوگاه، نوجوانانی که از نظر آنها مناسب هستند را انتخاب کرده و به مدت یک روز به آنها آموزش های ابتدایی نظامی داده می شود. در پایان روز نماینده ارشد تصمیم می گیرد که کدامیک از نیروها برای جنگ مناسب هستند و از آنها ثبت نام می کند.

وی افزود: به خانواده های نوجوانانی که انتخاب می شوند مزایای اندکی از جمله حقوق ماهیانه و یا اولویت در توزیع غذا و کمک های دیگر از طرف ارتش آزاد سوریه داده می شود.

«ام ماجد الحمصاوی» 45 ساله می گوید: بعد از اینکه به خانواده ما یک کانتینر با تهویه مناسب و بهتر از چادرهای سازمان ملل دادند من موافقت کردم که پسر 17 ساله ام برای جنگ به سوریه بازگردد. 

حمصاوی می گوید که به خاطر بیماری قلبی همسر و بیماری آسم دخترش مجبور است که به این شرایط تن دهد.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :