باراک خواستار تشکیل منطقه پرواز ممنوع در خاک سوریه شد

۲۱ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۷:۵۳ کد : ۱۹۱۹۸۰۰ سرخط اخبار
نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی خواستار تشکیل دو منطقه پرواز ممنوع برفراز خاک سوریه شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری شبکه سی ان ان؛ ایهود باراک نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به خطرناک بودن اوضاع جاری در سوریه خواستار توجه مجامع بین المللی برای سرعت بخشیدن به روند تشکیل دو منطقه پرواز ممنوع در شمال و جنوب خاک کشور سوریه شد. 

وی که در گفت وگوی اختصاصی با این شبکه خبری سخن می گفت افزود: زمان آن فرا رسیده است که بدون هیچ تعارفی خواستار احداث دو منطقه پرواز ممنوع باشیم یکی در جنوب و دیگری در شمال خاک سوریه که یکی در نزدیک مرز با ترکیه و دیگری در نزدیک مرز اردن لازم و ضروری است.

وی در ادامه گفت: بهتر است در زمان اعلام مناطق پرواز ممنوع برفراز خاک سوریه ابتدا پیش از هر اقدامی به چشمان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه خیره شویم و بدانیم وی واقعا در فکر تحقق چه مطلبی است.

ایهود باراک نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی درپایان این گفت وگوی اختصاصی هم گفت: شاید پوتین شریک مناسبی برای آمریکا نباشد اما این روسیه طی چند دهه در سوریه سرمایه گذاری های بسیاری کرده و اکنون نمی تواند باور کند به یک باره تمام این سرمایه گذاری ها دود شود.

وی افزود: هنوز راه حل سیاسی برای موضوع سوریه قابل تصور است البته نباید شرایط بسیاری برای تحقق این مطلب وضع کرد اما همه باید بدانند در صورت شکست این مذاکرات دیگر تنها راه احداث منطقه پرواز ممنوع خواهد بود.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :