سوریه صحنه حضور تروریست های چشم آبی

۱۲ مرداد ۱۳۹۲ | ۲۱:۴۴ کد : ۱۹۱۹۴۱۷ سرخط اخبار
یک مجله آمریکایی پس از مصاحبه با دو تروریست اروپایی نوشت: شمار تروریست های اروپایی در سوریه رو به افزایش است و گسترش مرزهای امارت اسلامی بهانه آنهاست.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجله فارین پالیسی آمریکا با دو عنصر تروریستی اروپایی که در سوریه دست به جنایت می زنند مصاحبه ای را ترتیب داده است. این دو تروریست به گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق وابسته هستند.

به گزارش این روزنامه، شمار جنگجویان خارجی به ویژه جنگجویان اروپایی سفید پوست به صورت چشمگیری در سوریه رو به افزایش است.

"ماتئو اولسن" رئیس مرکز ملی مبارزه با تروریسم در آمریکا اخیرا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: سوریه در حال حاضر صحنه درگیری افراد تندرویی است که از همه کشورهای جهان به این کشور آمده اند.

وی با بیان این مطلب افزود: اقداماتی که ممکن است این افراد پس از بازگشت به کشور خود دست به انجام آن بزنند، موجب نگرانی مسئولان شده است.

این دو تروریست نامهای جعلی ابوطلال و ابوسلمان را برای خود انتخاب کرده اند و گفتند: ما پس از جنگ در سوریه، به اروپا باز می گردیم و نزد خانواده خود می رویم.

ابوسلمان در خصوص نحوه رفتنش به سوریه گفت: من از کشور خود با هواپیما به ترکیه رسیدم و سپس به صورت غیر قانونی و از طریق مرزهای زمینی به سوریه رفتم.

وی با بیان اینکه همه افراد از این طریق وارد سوریه می شوند، تاکید کرد که با گروههای تروریستی موسوم به "جبهه النصره"، "دولت اسلامی عرق"، "آزادگان شام" و "بازهای شام" دست به انجام اقدامات تروریستی می زند.

این تروریست مدعی شد: هدف از جنگ در سوریه گسترش مرزهای امارت اسلامی در عراق است که بلاد شام را نیز شامل می شود.

از سوی دیگر ابوطلال اذعان کرد که روابط گروه دولت اسلامی عراق با گروه موسوم به ارتش آزاد بسیار خوب است.

ابوسلمان نیز عناصر ارتش آزاد را بدترین گروه عنوان کرد. به گفته این تروریست، اعضای ارتش آزاد برای دموکراسی نمی جنگند، بلکه تنها هدف مورد نظر آنها فقط سرقت اموال است.

این دو تروریست ضمن دفاع از جنگجویان تندرو، مدعی شدند: هدف ما فقط پیاده کردن مذهب است و تفاوتی ندارد که چه هزینه ای را بپردازیم.

 

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :