از مخالفان سوری حمایت سیاسی می‌کنیم

۰۳ مرداد ۱۳۹۲ | ۲۱:۲۵ کد : ۱۹۱۹۰۶۷ سرخط اخبار

رئیس جمهور فرانسه بدون اشاره به حمایت نظامی از مخالفان سوری تنها گفت که ما به حمایت های سیاسی و کمک های بشردوستانه ادامه می دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از المنار، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در نشست خبری با احمد الجربا رئیس ائتلاف مخالفان سوری تاکید کرد که پاریس به حمایت سیاسی از مخالفان و کمک های بشردوستانه ادامه خواهد داد.

اولاند بدون اشاره به بحث حمایت تسلیحاتی از مخالفان این اظهارات را مطرح کرد و این درحالی است که هدف اصلی سفر رئیس شورای مخالفان سوریه به پاریس و دیگر پایتخت های غربی عملی کردن عملیات تسلیح مخالفان توسط غرب است.

اولاند در این نشست خبری گفت: فرانسه در کنار مخالفان است و در دو زمینه سیاسی و انسانی و از طریق مسیرهای ویژه به ارائه کمک های ضروری ادامه می دهد.

وی با تاکید بر لزوم فشار نظامی به دولت سوریه تاکید کرد که این وظیفه ائتلاف معارضان و مخالفان مسلح است.

رئیس جمهور فرانسه از اینکه ائتلاف معارضان با گروه های تندرو ارتباط ندارد نیز ابراز خرسندی کرد.

از سوی دیگر الجربا نیز مدعی شد که نشست با اولاند موفق بوده است و از اینکه رئیس جمهور فرانسه از حمایت سیاسی و بازکردن کانال های ارسال کمک های بشر دوستانه مخالفان صحبت کرده، تشکر کرد.

این در حالی است که انگلیس و فرانسه که طراحان اصلی مسلح کردن مخالفان در درون اتحادیه اروپا بودند با تشدید بحران و نگرانی از تقویت القاعده در سوریه، از این طرح دست کشیدند. همین مسئله باعث شد تا مقامات ائتلاف مخالفان با انتقاد از این رویکرد کشورهای غربی، آنها را به وعده های توخالی متهم کنند.

احمد الجربا رئیس جدید ائتلاف مخالفان سوری پس از پاریس به نیویورک می رود تا با وزیر امور خارجه آمریکا و سپس اعضای شورای امنیت دیدار و گفت وگو کند.

کلید واژه ها: فرانسه


نظر شما :