تهدید سناتور امریکایی به دریافت مجوز حمله به ایران پس از تابستان

۰۲ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۵:۴۸ کد : ۱۹۱۹۰۰۳ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: سناتور لیندسی گراهام، شامگاه سه شنبه اعلام کرد در صورتی که تا پایان تابستان، تقویت نشود، او از کنگره می خواهد مجوز حمله به ایران را صادر کند. وی مدعی شد این ایده ای دور از ذهن است که سیاست ایران با تغییر رئیس جمهور، عوض می شود و این تنها یک روش برای مشارکت در انتخابات بوده است.

به گزارش آتلانتیک وایر، این سناتور جمهوریخواهد از ایالات کارولینای جنوبی ادامه داد: در صورتی که چیزی در ایران تغییر نکند و سپتامبر و اکتبر سپری شود، قطعنامه ای به کنگره ارایه می منم که استفاده از اقدام نظامی علیه ایران را مجاز می کند. بنا بر ادعای وی، تنها راه برای مجاب کردن تهران به منظور دست کشیدن از برنامه های هسته ای اش این است که گزینه نظامی را به طور جدی مطرح کنیم.

این در حالی است که تصویب قطعنامه های برای حمله به ایران در کنگره آمریکا ، آن هم در شرایطی که رئیس جمهور جدیدی در ایران روی کار آمده که احتمال می رود رابطه با ایالات متحده را بهبود بخشد، ایده بسیار مخربی به شمار می رود. برخی تحلیلگران بر این باورند که گراهام در حال حاضر تنها حرف می زند و احتمالا در سال 2014، تهدید خود را عملی خواهد کرد.


نظر شما :