واکنش حزب الله به اقدام اتحادیه اروپا

۰۱ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۶:۵۴ کد : ۱۹۱۸۹۶۸ سرخط اخبار

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای در واکنش به اقدام ناشایست اتحادیه اروپایی در قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در لیست سیاه، آن را بیانگر تن دادن اروپایی ها به فشارهای آمریکایی و صهیونیستی دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «المنار»، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای به تصمیم کشورهای عضو اتحادیه اروپا مبنی بر قرار دادن شاخه نظامی این جنبش در لیست به اصطلاح تروریستی، واکنش نشان داد و این تصمیم را خصمانه و ظالمانه بدون استناد به هیچ دلیل و استنادی دانست.

حزب الله لبنان، تسلیم شدن کشورهای عضو اتحادیه اروپا به فشارهای آمریکایی – صهیونیستی را مسیر خطرناکی در تبعیت این کشورها و بیانگر تن دادن آنها به دستورات دیکته شده کاخ سفید دانست. تا جایی که به نظر می رسد این تصمیم با دستهای آمریکایی و جوهر صهیونیستی نوشته شده است و تنها اروپایی ها مهر تایید آن را زده اند.

در بیانیه حزب الله لبنان آمده است که این تصمیم ظالمانه بود و به هیچ وجه به نفع مردم کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیست. این تصمیم ناقض ارزشهای آنها و حمایت آنها از اصول آزادی استقلال است. اگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا گمان می کنند که با تن دادن به منطق تهدید آمریکا و سرایت دادن آن به این تصمیم، می توانند در منطقه عربی و اسلامی ما به جایگاهی دست یابند، ما به آنها تاکید می کنیم که واشنگتن نیز پیش از آنها چنین تصمیمی را گرفته بود و در نهایت چیزی جز خسران و ناامید درو نکرد.

اتحادیه اروپا دیروز با قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در فهرست گروه های تروریستی موافقت کرد. اتحادیه اروپا پیش از این طرح درج نام حزب الله در لیست ترور خود را در دستور کار قرار داه بود، اما به علت مخالفت های برخی از اعضا موفق به تصویب آن نشد، اما با ورود آمریکا و رژیم صهیونیستی به خط فشار بر کشورهای مخالف این طرح، بالاخره این طرح به تصویب رسید. مخالفان این طرح عمدتا از کشورهایی هستند که نیروهای نظامی آنها در قالب نیروهای یونیفل در لبنان فعالیت می کنند.‬ شکاف و اختلاف بین اعضای اتحادیه اروپا باعث شد که این کشورها تنها با قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در لیست ترور موافقت کنند.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا


نظر شما :