آمریکا آزادی مرسی را خواستار شد

۲۲ تیر ۱۳۹۲ | ۱۵:۰۹ کد : ۱۹۱۸۴۹۲ سرخط اخبار
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از ارتش مصر و رهبران جدید این کشور خواست تا محمد مرسی را هر چه سریعتر آزاد کنند.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیرة، جن پساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، کشورش خواهان آزادی هر چه سریعتر محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر است.
 
وی گفت: آمریکا با موضع آلمان که اخیرا بر عدم قید و بند زدن بر جنبش اخوان المسلمین تاکید کرده بود، موافق است. آمریکا همچنین از دعوت آلمان برای آزادی محمد مرسی حمایت کرده و علنا این درخواست را اعلام می کند.
 
وزارت خارجه آمریکا پیشتر نیز اعلام کرده بود که آن پاترسون، سفیر آمریکا در قاهره با عدلی منصور، رئیس جمهوری موقت مصر دیدار کرده است.
 
گوئیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان نیز روز جمعه از رهبران جدید مصر خواسته بود تا اقدامات لازم برای آزادی محمد مرسی را اتخاذ کرده و به اقداماتی که آزادی گروه اخوان المسلمین را محدود می کند، پایان دهند.
 
وستروله علاوه بر این، از مقامات مصری خواسته بود تا به سازمان های بین المللی مستقل اجازه دهند که با مرسی دیدار کنند.
 
این اظهارات آلمان در مخالفت با محافظه کاری نیروهای مسلح مصر در خصوص محمد مرسی و نگهداری از وی در مکانی نامعلوم از زمان صدور حکم برکناری اش ایراد شد.
 
وستروله همچنین بر لزوم حفظ استقلال دستگاه قضایی در مصر و اهمیت ممانعت از هرگونه سرکوب سیاسی در این کشور تاکید کرده و گفت: زور و اجبار و سرکوب سیاسی به آینده مصر ضربه می زند.
 
این مسئول آلمانی از همه احزاب مصری و رهبران اخوان المسلمین خواست تا از هرگونه خشونت یا تهدید دست بکشند.
 
وی گفت: بازگشت به روند دموکراسی بدون مشارکت همه احزاب سیاسی در روند انتقالی ممکن نیست.

 

کلید واژه ها: مصر آمریکا محمد مرسی آلمان


نظر شما :