کلینتون: آرزو دارم شاهد یک رئیس جمهور زن در آمریکا باشم

۰۲ تیر ۱۳۹۲ | ۲۰:۳۲ کد : ۱۹۱۷۷۳۸ سرخط اخبار
وزیر خارجه سابق آمریکا که اخبار حکایت از آمادگی او برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 دارد در اظهارتی به این آرزوی خود اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه کریستین ساینس مونیتور، "هیلاری کلینتون" در این اظهارات عنوان داشت که آرزو دارد تا زمانی که زنده است آمریکا یک رئیس جمهور زن داشته باشد.

به نوشته این روزنامه، هر چند کلینتون در این اظهارات اشاره ای به این که برای تصدی پست ریاست جمهور نامزد خواهد شد نکرد اما کلمات و طرز بیان وی حکایت از احتمال بالای تحقق این احتمال دارد.

کلینتون که در شیکاگو و برنامه نشست "ابتکار جهانی کلینتون" سخن می گفت در پاسخ به پرسشی که آیا احتمال دارد این رئیس جمهور زن هیلاری رودهام کلینتون باشد؟ پاسخ داد بله این فرض خیلی محتمل است.

کلینتون در حالی این اظهارات را بیان می کند که جایگاه خوبی در میان مردم آمریکا دارد و از هر 10 آمریکایی شش نفر وی را قبول دارند.

بر اساس این گزارش، کلینتون پیش از پایان دور اول ریاست جمهوری اوباما اعلام کرده بود که در دور دوم ریاست جمهوری وی در دولت آمریکا حضور نخواهد داشت.

برخی بر این بارورند که هدف کلینتون از حضور نداشتن در دولت، تمرکز بر رو کارهای انتخاباتی است و اخبار پراکنده ای که در این مورد منتشر می شوند نیز حکایت از این امر دارد.

 دموکرات های امریکا برای آنکه بتوانند در انتخابات 2016 میلادی پیروز شده و همچنان کاخ سفید را در اختیار داشته باشند باید نامزدی قوی برای این رقابت ها معرفی کنند و کلینتون فعلا شرایط خوبی برای این امر دارد.

 

کلید واژه ها: کلینتون ریاست آمریکا


نظر شما :