نوع مهماتی که سیا به مخالفان اسد خواهد داد

۲۵ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۶:۵۴ کد : ۱۹۱۷۳۵۸ سرخط اخبار

 شبکه خبری سی ان ان به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد آمریکا قرار است به شورشیان سوری سلاح های سبک، مهمات و احتمالا سلاح های ضد تانک بدهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت، این مقامات گفتند که این تسلیحات قرار است توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ارائه شود.

روز پنجشنبه کاخ سفید مدعی شد سوریه از سلاح های شیمیایی علیه مخالفان خود استفاده و از خط قرمز عبور کرده است و در این حال وعده داد آمریکا ابعاد حمایت های خود از شورشیان سوری را افزایش خواهد داد.

کاخ سفید به دنبال گزارش هایی در خصوص اینکه آمریکا قصد اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه را دارد روز جمعه اعلام کرد اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه بسیار دشوارتر و هزینه برتر از لیبی است و آمریکا در این گزینه منفعت ملی ندارد.

مسلح ساختن شورشیان سوری باعث افزایش تنش های آمریکا با روسیه که هم پیمان بشار اسد است، خواهد شد.

ابعاد کامل کمک های نظامی که کاخ سفید با آن موافقت کرده مشخص نیست اما دولت آمریکا می تواند به شورشیان طیفی از سلاح ها شامل سلاح های کوچک، مسلسل، آر پی جی و دیگر موشک های ضد تانک بدهد.

پیشتر فرماندهان شورشیان سوری تقاضای دریافت موشک های ضد تانک و ضد هوایی، کلاشینکف و مهمات برای سلاح های سنگین برای مقابله با قدرت آتش برتر حکومت سوریه را داشتند


نظر شما :