سوریه هم جزو طرح خاورمیانه بزرگ آمریکاست

۲۰ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۹:۰۰ کد : ۱۹۱۷۲۲۰ سرخط اخبار

 معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اعلام اینکه آمریکا و اسرائیل هدفشان تغییر نقشه منطقه است، گفت: آنچه در سوریه اتفاق می افتد جدای از توطئه ها علیه لبنان و منطقه نیست و سوریه هم جزو جدایی ناپذیر طرح خاورمیانه جدید آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در جشنی که توسط طرفداران حزب الله لبنان در این کشور برگزار شده بود، اعلام کرد، آمریکا و اسرائیل هرگز از طرح خاورمیانه جدید که در حمله اسرائیل به لبنان در سال 2006 میلادی اعلام شد، دست نخواهند کشید.

وی گفت: آمریکا و اسرائیل هدفشان از این طرح تغییر نقشه منطقه و سیاست آنها سرکوب گروهی است که در مقابل اسرائیل ایستادگی می کنند.

نعیم قاسم همچنین تاکید کرد: آنچه در سوریه رخ می دهد از نقشه هایی که برای لبنان و منطقه کشیده شده جدا نیست چرا که همه اینها جزو جدایی ناپذیر طرح خاورمیانه جدیدی هستند که آمریکا و اسرائیل آن را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: دو گزینه وجود دارد؛ گزینه مقاومت و گزینه اسرائیل، آمریکا و گروه های تکفیری اما سوالی که پیش می آید این است که کجاست آن شور و حماسه کشورهای عربی و کشورهای منطقه که پرچم اسلام و مسلمانی را بالا برده اند اما به جای خرج کردن اموال اسلام برای حمایت از مساله فلسطین و مسلح کردن فلسطینی ها علیه اسرائیل، مقاومت فلسطین را خوار کرده و اموالشان را جز تحت نظارت و فرمان اسرائیل خرج نمی کنند؟

وی گفت: آغازکنندگان مقاومت در فلسطین، سوریه و ایران و حامی آنها حزب الله است و این محور مقاومی است که مقاومت در فلسطین از آن حمایت می کند.

نعیم قاسم درباره جریان المستقبل لبنان نیز گفت: جریان المستقبل کسانی را که قلب بی گناهان را می خورند و گورهایشان را نبش قبر می کنند و سرها را از تنشان جدا می کنند، برگزیده و از آنها حمایت می کند و از مسیری که انتخاب کرده اند، دفاع می کند اما باید سوال کرد چرا جریان المستقبل زمانی که شاهد شکست طرح نابودی سوریه است از این مساله حمایت می کند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: شرط بستن بر روی مساله نابودی سوریه بی نتیجه است و سقوط مقاومت ممکن نیست. اگر آمریکا به شما وعده داده که یاری تان خواهد کرد و شما را نجات خواهد داد باید بگویم که آمریکا اول باید خودش را نجات دهد چرا که این معادله جز به نفع مقاومت نیست.

کلید واژه ها: اسرائیل لبنان سوریه


نظر شما :