سوریه از پهپادهای ایرانی استفاده می‌کند

۱۳ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۶ کد : ۱۹۱۶۹۶۳ سرخط اخبار

عصر ایران نوشت:

یک مقام ارشد در یکی از سرویس های امنیتی کشورهای منطقه خاورمیانه که تحولات سوریه را پیگیری می کند گفت: در دو ماه اخیر شاهد تحول در درگیری های مسلحانه در سوریه هستیم. 
   
روزنامه واشنگتن پست نوشت: فناوری ها و تجهیزات پیشرفته ارسالی از سوی ایران و روسیه به سوریه باعث شده تا نیروهای دولت دمشق از ویژگی های متمامیزی در تعقیب و نابودی دشمنان خود برخوردار شوند.
 
به گزارش "ایران دیپلماتیک"، این ویژگی ها باعث شده است تا نیروهای دولت سوریه در میدان نبرد با مخالفان مسلح بتوانند به موفقیت ها و پیروزی هایی دست یابند.
 
این روزنامه اضافه کرد: براساس گزارش کارشناسان و مسؤولان در سرویس های امنیتی کشورهای غربی، این فناوری ها شامل تعداد زیادی هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) ساخت ایران و سامانه های مقابله های گلوله های خمپاره هستند.
 
واشنگتن پست افزود: واحدهای نظامی دولت سوریه همچنین از تجهیزات جدید رصد و جمع آوری اطلاعات امنیتی و جاسوسی اطراف مراکز مخالفان مسلح استفاده می کنند. نیروهای دولتی سوریه همچنین از تجهیزاتی برای ارسال پارازیت و مقابله با تماس های مخابراتی مخالفان نیز استفاده می کنند.
 
به گزارش ایران دیپلماتیک همچنین فرماندهان ارشد نظامی سوریه  از شیوه های جدید تاکتیکی استفاده می کنند که برخی از کارشناسان آنها را نتیجه مشاوران و مدرسان خارجی می دانند.
 
یک مقام ارشد در یکی از سرویس های امنیتی کشورهای منطقه خاورمیانه که تحولات سوریه را پیگیری می کند نیز گفت: در دو ماه اخیر شاهد تحول در درگیری های مسلحانه در سوریه هستیم. سلاح و تجهیزات دیگری که از روسیه و ایران به سوریه می آیند دارای کیفیت بالایی هستند. تجهیزات و سامانه های نظامی باعث افزایش قدرت نیروهای دولتی سوریه شد.
 
سوریه از 2 سال پیش تاکنون با موجی از بحران خشونت آمیز روبه رو است که هم اکنون به جنگ داخلی میان ارتش و مخالفان مسلح تبدیل شده است. ارتش سوریه در دو ماه اخیر توانست موفقیت هایی را کسب کند.

کلید واژه ها: سوریه تجهیزات


نظر شما :