وحیدی: سوریه نیازی به سلاح ایران ندارد

۰۸ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۸:۳۷ کد : ۱۹۱۶۷۷۴ سرخط اخبار
وزیر دفاع گفت: ارتش سوریه قدرتمند است و نیازی به سلاح ندارد و ضرورتی نیست که ایران سلاح در اختیار آنها قرار دهد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در جمع خبرنگاران از رونمایی قریب الوقوع موشک های جدید هواپایه و یک زیردریایی بومی و نیز افتتاح مرکز مراقبت فضایی خبر داد.
 
وزیر دفاع لغو تحریم تسلیحاتی تروریست ها در سوریه از سوی اتحادیه اروپا را محکوم کرد و گفت: اینکه اتحادیه اروپا بخواهد به تروریست ها در یک کشور سلاح برساند تا زیرساخت های یک ملت را تخریب کنند، اقدامی زشت و ناپسند است.
 
وی افزود: توسعه فعالیت های تروریستی مورد قبول هیچکس نیست و نشانگر سقوط است و برخی کشورهای اروپایی می خواهند دیگران را نیز با خود به گرداب سقوط ببرند.
 
سردار وحیدی متذکر شد که چنین اقداماتی ممکن است رویکرد و تصمیمات کشورهای دیگر در منطقه را نیز تغییر دهد.
 
وی خاطرنشان کرد که باید نسبت به تحولات با هوشیاری کامل برخورد کرد تا هرچه زودتر بحران پایان یابد.
 
وزیر دفاع در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص ادعای غربی ها مبنی بر صدور سلاح از ایران به سوریه اظهار داشت: سوریه کشوری قوی است که در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده است.
 
وحیدی افزود: نیازی به صدور سلاح به سوریه نیست و ضرورتی ندارد و ارتش سوریه قدرتمند است و در این روزها دیدیدم که نقش مهمی در پاکسازی مناطق مختلف این کشور از وجود تروریست ها داشته است.
 
وی در خصوص روابط ایران با روسیه در خصوص همکاری در بحث دریای خزر اظهار داشت: روابط ما در چارچوب نگاه صلح آمیز جمهوری اسلامی به دریای خزر است که در حال گسترش است.
 

کلید واژه ها: سوریه سلاح


نظر شما :