اعتراف تل‌آویو به ترور مغنیه

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۷:۴۱ کد : ۱۹۱۶۱۲۲ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس، «آوی بریمور» در نخستین اعتراف رسمی اسرائیل به دست داشتن در ترور مغنیه، در یک گفت وگوی تلویزیونی که از شبکه آلمان پخش شد، اذعان کرد که ترور مغنیه کار اسرائیل بود.

بریمور که درباره تجاوز اخیر اسرائیل علیه سوریه سخن می گفت، پیش بینی کرد که سوریه به این تجاوز اسرائیل پاسخ نمی دهد و در توجیه این پیش بینی خود نیز گفت: همانند سال 2008 که سرویس اطلاعاتی ما مغنیه را ترور کرد و حزب الله و ایران وعده دادند که علیه ما در سراسر جهان دست به عملیاتی خواهند زد.

رژیم صهیونیستی همواره به هر شکلی از اعتراف به ترور مغنیه و یا مسئولیت هر گونه عملیات تروریستی از قبیل حمله اخیر علیه دمشق خودداری می کند و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم اعضای دولت را به سکوت در این باره دعوت کرده و رسانه های اسرائیلی نیز از پرداختن به این موضوع خودداری کردند.

اعتراف دیگری که اهمیت آن کمتر از ترور مغنیه نیست، چیزی بود که « میخائیل فولفزون» تاریخ نگار اسرائیلی-آلمانی و افسر ذخیره ارتش اسرائیل در این برنامه به آن اذعان کرد.

وی گفت که اسرائیل طرح هایی در خصوص اردن و آوارگان فلسطینی دارد و از «عبدالله دوم» پادشاه اردن خواست تا سیستم حکومتی خود را تغییر دهد و زمینه را برای فلسطینیان ایجاد کند تا اردن را به آنچه «فلسطین اول» خواند، تبدیل کنند.

وی پیش بینی کرد که اگر این امر محقق نشود، انقلاب های عربی به سرنگونی خاندان پادشاهی اردن منجر خواهد شد که در واقع اشاره غیرمستقیم به نقش جماعت اخوان المسلمین در این کشور بود.

فولفزون در این برنامه اظهار داشت: عاقلانه ترین کار برای آلمان، اتحادیه اروپا، غرب و آمریکا این است که به پادشاه اردن بگویند: تو باید به چیزی شبیه به رئیس جمهور آلمان تبدیل شوی یعنی یک شخصیت دارای منصب نمادین با اختیارات محدود! و کشورت را به یک کشور دموکراتیک تبدیل کن و اجازه بده فلسطینیان هر کاری می خواهند از اردن انجام دهند.

کلید واژه ها: اردن اسرائیل ترور مغنیه


نظر شما :