آمریکا تحریم‌های هدفمند علیه میانمار را تمدید کرد

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۷:۴۸ کد : ۱۹۱۵۷۳۰ سرخط اخبار

 دولت آمریکا در اقدامی برای تحت فشار قرار دادن مقامات میانمار به منظور پیشبرد اصلاحات سیاسی، تحریم های هدفمند علیه این کشور را برای یک سال دیگر تمدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نگرانی ها در خصوص شکست مقامات میانمار برای جلوگیری از درگیری میان بوداییان و مسلمانان در استان راخین و مرکز میانمار و همچنین گزارش ها در خصوص سوء استفاده های ارتش، دولت آمریکا را ترغیب کرد تا تحریم های خود علیه این کشور را تمدید کند.

یکی از مقام های وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: تداوم تحریم ها به آمریکا این امکان را می دهد تا انعطاف پذیری لازم را برای هدف قرار دادن عاملان ناآرامی ها را حفظ کرده و از پس روی اصلاحات جلوگیری کند.

آمریکا سال گذشته به دنبال آزادی صدها تن از زندانیان سیاسی که یکی از سیاست های آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه میانمار محسوب می شد، روابط دیپلماتیک خود با میانمار را از سرگرفته و بیشتر تحریم های تجاری و سرمایه گذاری را به حالت تعلیق درآورد.

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفت: این تحریم های هدفمند، آمریکایی ها را از انجام اقدامات تجاری با کمپانی ها یا اشخاصی که مانع از انجام اصلاحات در میانمار شده و مرتکب نقض های جدی حقوق بشر یا تجارت های نظامی با کره شمالی شده اند، منع می کند.

اما آمریکا همچنین اعلام کرد که با تایید اصلاحات سیاسی در میانمار برخی از محدودیت های صدور روادید را علیه حکومت خونتای سابق میانمار برداشته است.

اعضای کنگره و یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کردند که دولت اوباما تلاش می کند تا سفر تین سین، رئیس جمهوری میانمار را به کاخ سفید برای ماه جاری تنظیم کند. اگر این سفر صورت بگیرد تین سین نخستین رئیس جمهوری میانمار است که از سال 1966 به آمریکا سفر می کند.

کلید واژه ها: میانمار آمریکا تحریم اصلاحات


نظر شما :