سلفی ها در خصوص ایران تصمیم خواهند گرفت

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۶:۴۱ کد : ۱۹۱۵۴۹۰ سرخط اخبار

 وزیر گردشگری مصر اعلام کرد به زودی جلساتی را پشت درهای بسته با تعدادی از سلفی ها در خصوص آینده گردشگری ایران در مصر و از بین بردن نگرانی ها در این خصوص برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) هشام زعزوع پیش از ترک قاهره به مقصد بحرین به منظور شرکت در کنفرانسی درخصوص "گردشگری و فرهنگ" گفت که دعوتنامه هایی را برای اعضای مجلس الشورا وابسته به احزاب سلفی، تعدادی از رهبران احزاب و گروه های سلفی که محافظه کاری هایی را نسبت به سفر ایرانی ها به مصر داشتند، ارسال کرده است.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه الجزیره، وی ادامه داد که این جلسات پشت درهای بسته انجام خواهد شد تا هر شخصی نظراتش را به صراحت بیان کند و در سایه نتایج حاصله، نسبت به ادامه یا توقف این مساله (گردشگری ایرانی ها در مصر) تصمیم گیری خواهد شد.

زعزوع درخصوص ارزیابی خود از نظر مخالفان با این مساله بیان کرد: در ارزیابی از خطرات ناشی از این مساله مبالغه شده است و حتی برخی ها خواهان برکناری ام شده اند و برخی هم مرا به یکجانبه گرایی و اصرار برای آمدن آنها (ایرانی ها) به مصر متهم کرده اند؛ انگار که من شیعه هستم و خواهان انتشار مذهب تشیعم. اما این واقعیت ندارد چرا که من تنها در راستای خدمت به منافع مصر و حفظ امنیت آن گام برمی دارم و تجاربی هم با کشورهای اسلامی سنی مذهب در این میان وجود دارد.

وی با اشاره به تجربه گردشگری ترکیه گفت: ترکیه چنین نگرانی ندارد و شروطی را برای ایرانی ها به منظور سفر به این کشور تعیین نکرده است و نتیجه آن بود که تعداد گردشگران ایرانی به ترکیه در سال گذشته نزدیک به یک میلیون و 900 هزار گردشگر رسید.

 

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :