سفارت ایران در ترکیه تکذیب کرد

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۰۷:۲۳ کد : ۱۹۱۵۳۲۹ سرخط اخبار

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه اخبار منتشر شده مبنی بر مسدود کردن حسابهای اتباع ایرانی در این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا ، سفارت ایران در ترکیه اعلام کرد در پی انتشار خبری مبنی بر الزام اتباع ایرانی مقیم ترکیه به مسدود کردن حسابهایشان در بانکهای این کشور موضوع از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری و مشخص شد هیچگونه دستورالعملی در این باره صادر نشده است و این موضوع بر اساس تصمیم کارمند و یا مدیر شعبه ای از بانکهای خصوصی ترکیه و در ارتباط با مشتری خاصی اعمال شده است.

سازمان نظارت و کنترل بانکهای ترکیه در پی اقدام خودسرانه دو بانک این کشور برای بستن حسابهای ایرانیان در ترکیه پیش از این اعلام کرده بود که این اقدام غیر حقوقی است و دستوری در این زمینه صادر نشده است.

برخی از رسانه های ترکیه از اقدام بانکهای ˈگارانتیˈ و ˈیاپی کردیˈ ترکیه در مورد بستن حسابهای ایرانیان خبر داده و نوشته بودند که این بانکها از مشتریان ایرانی خود خواسته اند که حساب های خود را ببندند و در غیر این صورت وجوه این حساب ها بلوکه می شود.

پایگاه اخبار اقتصادی ˈ مای نتˈ روز پنجشنبه در گزارشی در این زمینه به نقل از یک مقام مسوول درسازمان نظارت و کنترل بانکهای ترکیه نوشت ، اگر بانکهای یاد شده چنین اقدامی کرده باشند خودسرانه بوده و سازمان یاد شده چنین دستوری صادر نکرده است.

وی افزود: سازمان متبوع وی به بانکهای یاد شده در مورد این اقدام غیر حقوقی آنان هشدار خواهد داد.

این مقام امور بانکی ترکیه که نام وی ذکر نشده است ، افزود: گویا بانکهای یاد شده برای خود وظیفه ایجاد کرده اند و اگر مشتریان این بانکها در نزد امور قضایی شکایت کنند، سازمان نظارت و کنترل بانکهای ترکیه در صورت درخواست می تواند به این مورد رسیدگی کند.

کلید واژه ها: ترکیه


نظر شما :