واکنش کمیسیون امنیت ملی مجلس به بیانیه شورای امنیت

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۴:۲۴ کد : ۱۹۱۵۱۹۴ سرخط اخبار

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بیانیه پنج عضو دائم شورای امنیت و ابراز نگرانی آنها درباره برنامه هسته یی ایران و کره شمالی گفت: خوب بود نمایندگان این پنج کشور برنامه هسته یی کره شمالی را با رژیم صهیونیستی که وضعیت زرادخانه های آن به مراتب بحرانی تر از کره شمالی است مقایسه می کردند.

احمدرضا دستغیب در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: غربی ها پیش از این هم دنبال این بهانه بودند که آنچه در کره شمالی اتفاق افتاده را با جمهوری اسلامی ایران مقایسه کنند، اما خوب بود پنج عضو دائم شورای امنیت و گروه های دیگری که در این رابطه فعال هستند، به این توجه کنند که رژیم صهیونیستی زیر بار معاهدات بین المللی نرفته و فعالیت های هسته یی اش از چشم ناظران بین المللی مخفی است.

وی افزود: تمامی فعالیت های هسته یی جمهوری اسلامی صلح آمیز، تحت نظارت آژانس و با رعایت ضوابط ان پی تی است و این موضع گیری چیزی جز یک رویکرد سیاسی و جنجالی نیست.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: شایسته بود کشورهایی که دغدغه بحران هسته یی دارند به مناسبت سالگرد استفاده ایالات متحده از سلاح هسته یی بیانیه ای علیه این کشور بدهند و از آن بخواهند که خاطرات فجیع و هولناکی که آمریکا علیه مردم مظلوم ژاپن از سلاح هسته یی استفاده کرده، تکرار نشود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: غربی ها تمام تلاش خود را برای صدمه زدن به وجهه جمهوری اسلامی به کار می گیرند اما دستگاه دیپلماسی ما هم نباید این اظهارات را بی پاسخ بگذارد بلکه نماینده ما در سازمان ملل باید فعال تر عمل کند، بیانیه صادر کند و مکاتباتی را با کشورهای مختلف در جهت تنویر افکار عمومی داشته باشد.

دستغیب اضافه کرد: اگرچه آنها رسانه های دنیا را در اختیار دارند و تلاش می کنند افکار عمومی را به نفع خود تغییر دهند اما به هرحال جمهوری اسلامی نباید از تلاش هایی که می تواند انجام دهد، دست بکشد و ناامید شود.

کلید واژه ها: یی هسته یی جمهوری اسلامی امنیت کره شمالی


نظر شما :