رضایی:از هولوکاست حرفی نخواهم زد

۳۰ فروردین ۱۳۹۲ | ۲۲:۱۶ کد : ۱۹۱۵۱۲۷ سرخط اخبار سهم دیپلماسی در انتخابات
اگر من رئیس جمهور شوم اسرائیل باید برای مقابله راه های دیگری انتخاب کند چون اهل افراط و تفریط نیستم
رضایی:از هولوکاست حرفی نخواهم زد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما به عنوان فرزند امام راحل و سربازان رهبر معظم انقلاب نحوه اداره کشور را قبول نداریم.

به گزارش عصر ایران به نقل از مهر،  محسن رضایی پنجشنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه ارومیه با بیان اینکه مدیریتی که نتواند گرانی و بیکاری را حل نکند قبول ندارم، اظهارداشت: اداره کشوری که نتواند فقر، بیکاری و گرانی را حل بکند در شان ملت ایران نیست.

وی ادامه داد: ما رزمنده ای که جان خود را برای انقلاب عرضه کرده ایم تمایل ورود به صحنه های اجرایی نداشتیم اما در طول سالهای گذشته توجهی به رفع مشکلات فقر، بیکاری و تورم نشد حتی وقتی نسبت به قرار گرفتن در وضعیت لبه پرتگاه هشدار دادیم هم کسی توجه نکرد.

رضایی اضافه کرد: امروز با جان گرفتن فقر، بیکاری و مشکلات معیشتی مردم در قبال مردم و انقلاب احساس وظیفه کرده و تصیم گرفته ایم در صحنه حضور بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: در حال حاضر موضوع اصلی کشور سیاست و اقتصاد و اخلاق است اگر این مسایل درست هدایت نشوند انقلاب به مقصد خود نمی رسد باید به اقتصاد، فرهنگ به صورت هدفمند توجه شود.

کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری یاد آورشد: امروز ما اتم را می شکافیم اما در تامین گوشت و مرغ مردم مشکل داریم باید به این امور جهت و هدف بدهیم در این راستا من هدف را اقتصاد انتخاب کرده ام.

در ادامه نشست پرسش و پاسخ بین دانشجویان و محسن رضایی برگزار شد.

رضایی در پاسخ به سوالی در خصوص مسایل و مشکلات اقتصادی کشور گفت: مشکل اقتصادی ما ناشی از سه عامل است، اول روابط خارجی ایران و دوم ضعف مدیریت است که در 100سال اخیر به چشم می خورد، به طوری که اقتصاد ایران در صد سال اخیر یک مدیریت منسجم نداشته و عامل آخر آن است که ساختمان اقتصاد ایران در کل اشتباه بنا شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  در خصوص هدفمندی یارانه ها، یادآور شد: این مسیری که آغاز شده را ادامه می دهیم و اگر مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اجرا شود، باز تورم بالا خواهد رفت که برنامه ریزی کردم تا پرداخت این 45 هزار تومان را به مردم ادامه دهم و با آغاز فاز دوم 65 هزار تومان به حساب مردم واریز می کنیم، اما تا شش ماه قابل برداشت نخواهد بود و در پایان شش ماه پس از این که وارد چرخه تولید شد، به همراه سود دریافتی از طریق بانک قابل برداشت می شود.

وی عنوان کرد: یارانه سومی برای انجام فعالیت های کشاورزی درنظر می گیریم، یعنی اگر کشاورزی بخواهد، کشاورزی مکانیزه انجام دهد، یارانه به وی تعلق خواهد گرفت.

رضایی در خصوص انتخاب رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در کابینه خود، گفت: برای بانک مرکزی یکی از خانم های اقتصاددان را رئیس انتخاب خواهم کرد و وزیر اقتصاد هم از بین افراد باتجربه و البته اقتصاددان انتخاب خواهد شد که بعداً اعلام می کنم.

وی همچنین در خصوص سوالی مبنی بر ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادی و ادعای یکی از متهمین پرونده فساد مالی اخیر کشور گفت: موضوعی که در دادگاه توسط یکی متهمین پرونده بزرگ مفاسد اقتصادی در خصوص دست داشتن م - ر از اعضایمجمع تشخیص مصلحت نظام در این اقدام وجود خارجی نداشته و دروغ محض است لذا در کشور م - ر های زیادی وجود دارد.

کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری در زمینه سیاست اش در قبال رژیم غاصب  اسرائیل گفت: اگر من رئیس جمهور شوم اسرائیل باید برای مقابله راه های دیگری انتخاب کند چون اهل افراط و تفریط نیستم چون نه از موضوع هولوکاست صحبت می کنم نه در سایت نظنز را می بندم.

رضایی در خصوص سوال یکی دیگر از دانشجویان در خصوص احتمال رد صلاحیت و واکنش اش اظهارداشت: در خصوص رد صلاحیت من با آقای جنتی رفیق هستم بین ما دعوا درست نکنید.

کلید واژه ها: اقتصاد بیکاری اقتصادی یارانه انقلاب


نظر شما :