کمک 10 میلیون دلاری امریکا به معارضان سوری

۲۴ فروردین ۱۳۹۲ | ۲۰:۲۹ کد : ۱۹۱۴۹۰۷ سرخط اخبار

کاخ سفید در صدد است تحت عنوان کمک های دارویی و غذایی، بیش از ۱۰ میلیون دلار به طور مستقیم به گروه های مسلح سوریه کمک کند.

به گزارش فارس به نقل از شبکه «ان بی سی»، کاخ سفید اعلام کرد که در صدد است بیش از 10 میلیون دلار کمک مستقیم غیرنظامی به شکل غذا و تجهیزات دارویی در اختیار مخالفان سوریه قرار دهد.

بر اساس گزارش مشاور کاخ سفید، ارائه مواد غذایی و تجهیزات دارویی به ارزش بیش از 10 میلیون دلار جزء اولین کمک هایی می شود که آمریکا در نظر دارد به طور مستقیم در اختیار مخالفان سوری قرار دهد.

به گزارش ان بی سی، این کمک 10 میلیون دلاری، علاوه بر آن کمک 60 میلیون دلاری است که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در ماه فوریه سال جاری میلادی در «رم» از آن خبر داد و قرار شد در اختیار گروههای مسلح سوریه قرار گیرد.

کاخ سفید اعلام کرده است که کمک هایی را در اختیار مخالفان سوریه قرار داده و یا از کشورهای دیگر درخواست کرده که در اختیار آنها قرار دهد شامل  117 میلیون دلار کمک غیرنظامی به گروههای مخالف سوریه می شود  که 60 میلیون دلار از آن همان کمکی می شود که کری در رم وعده آن را به مخالفان سوری داد و همچنین کاخ سفید اعلام کرد که مبلغ 385 میلیون دلار کمک های بشردوستانه برای آوارگان و پناهندگان سوری و همچنین کمک مستقیم پزشکی و غذا به ارزش بیش از 10 میلیون می شود.

آمریکا به بهانه کمک های بشردوستانه به مخالفان سوری که به دنبال سرنگونی دولت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه هستند، کمک می کند.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :