آژانس سعی دارد ذهنیت اعضای 1+5 را خدشه‌دار کند

۱۵ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۷:۲۷ کد : ۱۹۱۴۵۳۷ سرخط اخبار

 یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما به هیچ وجه به دنبال سلاح اتمی نیستیم، گفت: آنها سعی دارند با اظهارنظر غیرمنطقی ذهنیت اعضای 1+5 را تحت تاثیر قرار دهند.

محمداسماعیل کوثری در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص اتهامات اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر وجود نشانه هایی از وجود ابعاد نظامی در برنامه هسته یی ایران، اظهار کرد: معتقدم این سیاست دقیقا سیاست صهیونیست ها و استکبار یعنی آمریکاست که هر زمانی مذاکرات ایران با 1+5 آغاز می شود می خواهند با بیان چنین اظهارنظرهایی ذهنیت اعضای 1+5 را از نظر رسانه ای به گونه ای تحت تاثیر قرار دهند تا مذاکره به نتیجه نرسد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین نه تنها این مذاکرات بلکه در مذاکرات قبلی نیز بر همین اساس بوده و آنها سندی نداشتند که بخواهند ارائه کنند بلکه بر اساس احتمالات مباحثی را بیان می کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در واقع مسئولی در این سطح و به عنوان رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی وقتی صحبت می کند نباید بر اساس احتمالات باشد؛ در نتیجه اینگونه اظهارنظر نشان دهنده این است که می خواهند غیرمنطقی برخورد کنند چون سندی ندارند که ارائه نمایند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در نتیجه از طریق جنگ روانی، فشار سیاسی و فشار روحی و روانی می خواهند بگویند که در این مساله ایران مقصر است در حالی که ما بارها اعلام کرده ایم که به هیچ وجه به دنبال سلاح اتمی نیستیم و نخواهیم بود چون اصلا قبول نداریم به ویژه اینکه مقام معظم رهبری نیز بر روی این موضوع تاکید کرد ه اند.

کوثری در بخش دیگری از این گفت وگو اظهار کرد: این مذاکرات نتیجه ای در بر نخواهد داشت چون اگر می خواست نتیجه داشته باشد تا الان این موضوع اتفاق افتاده بود در حالی که آنها خودشان در درجه اول به قانونی که خود نوشته اند یعنی ان .پی .تی باید احترام می گذاشتند.

وی ادامه داد: این در حالی است که بدون توجه به قانون مورد نظر از طریق فشار و بیان مباحث غیرمنطقی می خواهند این مذاکرات به همین منوال ادامه داشته باشد البته ما نیز در چارچوب قانون کار خود را دنبال کرده و به هیچ وجه کوتاه نمی آییم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اینکه بیان اینگونه اظهارنظرها تا چه اندازه اعتبار آژانس را خدشه دار می کند، ابراز عقیده کرد: آژانس اعتباری ندارد که بخواهد خدشه دار شود زیرا زمانی که تشکیلاتی بین المللی اینگونه تابع محور خواسته های صهیونیست ها و استکبار جهانی است هیچگونه اعتباری ندارد.

کوثری گفت: یک تشکیلات بین المللی مانند آژانس زمانی اعتبار پیدا می کند که مستقل بوده و حقیقت را اعلام کند.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین در خصوص ادعاهای بدون اساس آژانس بین المللی انرژی اتمی در برابر ایران، اظهار کرد: اسناد و مدارکی نمی توانند ارائه کنند و تنها بر اساس احتمالات مساله ای را مطرح می کنند که بی اساس و بی بنیاد است.

کلید واژه ها: بین المللی مذاکرات نتیجه مجلس می خواهند


نظر شما :