وزیر خارجه ای که چند زبان می داند

۲۳ اسفند ۱۳۹۱ | ۲۲:۱۰ کد : ۱۹۱۳۹۸۲ سرخط اخبار
مهارت های زبانی جان کری، وزیر خارجۀ آمریکا برای بسیاری از اروپایی ها جالب به نظر می رسد.
 
به گزارش خبرآنلاین، روزنامۀ سوئیسی تریبون دوژنو در خبری کوتاه تحت عنوان"جان کری نروژی هم می داند" به مهارت های زبانی جان کری، وزیر خارجۀ آمریکا پرداخته است. در این خبر آمده است: وزیر خارجۀ آمریکا در در ادامۀ تور اروپایی خود در نروژ در کنفرانسی مطبوعاتی با حضور وزیر خارجۀ نروژ تحت تعریف و تمجیدهای وزیر نروژی قرار گرفت. این مقام نروژی شیوه و روش جالب جان کری که تلاش می کرد با قرار دادن چند کلمه جمله ای به زبان نروژی بسازد را بسیار تأثیرگذار خواند. 
 
وزیر خارجۀ نروژ با یادآوری این مسئله که کری، فرزند یک دیپلمات است و در دوران کودکی نیز چند سالی در اسلو(پایتخت نروژ) زندگی کرده است، افزود:" ما به شدت تحت تأثیر خاطرۀ کری قرار گرفتیم". 
 
وزیر خارجۀ آمریکا نیز در ادامه افزود که خاطرات بسیار خوبی از نروژ، پارک ها و سواحل این کشور دارد. جان کری در ادامه به زبان نروژی در مقابل خبرنگاران و با لحن شوخی گفت که نمی تواند نروژی حرف بزند. 
 
کری در سفر اروپایی خود از ملاقات با میزبانان اروپایی(اعم از برلین، پاریس و رم) بسیار خرسند به نظر می رسد. لازم به یادآوری است که کری مسلط به زبان فرانسه نیز هست و این مسئله در جریان سفر وی به فرانسه برای مقامات این کشور خوشحال کننده بود.

 

کلید واژه ها: نروژی خارجە خارجۀ آمریکا نروژ جان کری وزیر خارجۀ آمریکا


( ۸۲ )

نظر شما :