اسد سال آینده نامزد می شود

۲۳ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۴:۰۲ کد : ۱۹۱۳۹۴۴ سرخط اخبار

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه بدون بشار اسد هیچ راه حلی در سوریه وجود ندارد، اعلام کرد که نظام سوریه با پایبندی و محبوبیت خود، غرب و جامعه جهانی را غافلگیر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه الجزایری النهار الجدید، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد: بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه سال دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد می شود و انتخاب با مردم است و بهتر آن است که مردم وی را انتخاب کنند.
نعیم قاسم با بیان این سوال که انسان چگونه به قدرت می رسد، اظهار کرد: یا از طریق زور و قدرت یا از طریق انتخابات می توان به قدرت دست یافت. بشار اسد می گوید که من شخص منتخب هستم و اگر شما شخص دیگری را می خواهید، به پای صندوق های رای بیایید.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون من می گفتم که دست کم سه یا چهار ماه باقی مانده است که بحران سوریه بدون راه حل ادامه یابد. امکان دارد که شرایط تا سال 2014 تا زمان انتخابات ریاست جمهوری نیز بر همین منوال بماند.
وی در ادامه افزود: اگر راه حل سیاسی محقق شود، به معنای آن است که نوعی نظارت بر روند انتخابات وجود دارد که طرف های مختلف را دلگرم می کند و در آن صورت نتیجه تعیین کننده نتایج صندوق های رای خواهد بود.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: این گزینه بخشی از راه حل سیاسی است و هر کس که می خواهد به این نتیجه دست یابد و معتقد است که در سوریه از محبوبیت برخوردار است، می تواند روی این راه حل حساب باز کند.
وی تصریح کرد: زمان ناآرامی های سوریه طولانی شده است و نظام سوریه با پایداری خود و محبوبیتی که داشت، غرب و جامعه بین الملل را غافلگیر کرد.
نعیم قاسم تاکید کرد: تمام حدس و گمان هایی که برای سرنگونی یا نابودی نظام سوریه ظرف دو ماه یا بیشتر وجود داشت، نادرست بود و این حدس و گمان ها بر پایه آرزوها و نه بر اساس واقعیت بود.

کلید واژه ها: سوریه راه حل


نظر شما :