آویگدور لیبرمن:

برای 1+5 در مذاکره با ایران آرزوی موفقیت می کنم

۰۹ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۰ کد : ۱۹۱۳۳۵۴ سرخط اخبار

رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اسرائیل گفت برای گروه 1+5 در مذاکرات هسته ای با ایران در آلماتی قزاقستان آرزوی موفقیت می کنم.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، آویگدور لیبرمن وزیر خارجه سابق اسرائیل گفت: تحریم های اعمال شده علیه ایران، کافی نیستند و باید اقدامات شدیدتری را علیه این کشور  اعمال کرد.

رئیس کمیته دفاع و روابط خارجی در پارلمان اسرائیل (کنیست) افزود: جامعه جهانی وظیفه دارد از تجربه اش در زمینه مقابله با کره شمالی استفاده کند و بفهمد تحریم ها به تنهایی برای توقف پیشرفت های ایران و کره شمالی کافی نیستند. باید گام بعدی را انجام بدهیم و تدابیر شدیدی را علیه این کشورها به کار بگیریم.

لیبرمن که قبل از این در سمت وزیر خارجه اسرائیل فعالیت می کرد و در انتخابات اخیر پارلمانی این رژیم توانست در ائتلافی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، پیروز شود توضیحی درباره این "اقدامات شدیدتر " علیه ایران ارائه نکرد.

این اظهارات لیبرمن واکنشی به مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در شهر آلماتی قزاقستان است که هم اکنون در جریان است.

لیبرمن افزود: برای قدرت های بزرگ (1+5) آرزوی موفقیت می کنیم اما شکی نیست که ایران در حال وقت کشی است.

دفتر نتانیاهو هم در روز 20 فوریه اعلام کرده بود ایران امروز بیش از هر روز دیگری به دست یابی به اورانیوم غنی شده برای ساخت بمب اتمی نزدیک است.

نتانیاهو قبل از این در سپتامبر 2012 ، در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک خواستار ترسیم خط قرمز شفاف برای فعالیت های هسته ای ایران شده بود.

همچنین موضوع برنامه هسته ای ایران در صدر فهرست موضوعات مورد بحث در سفر ماه مارس آینده باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل و گفتگوی او با نتانیاهوست.

کلید واژه ها: اسرائیل


نظر شما :