رویترز : ایران از هشت نفتکش مستهلک استفاده می کند

۰۹ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۳:۲۲ کد : ۱۹۱۳۳۴۷ سرخط اخبار

خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد که همزمان با تحریم های بیمه ای آمریکا و اتحایده اروپا علیه محموله های نفتی ایران از هشت ماه پیش ، ایران اقدام به استفاده از  نفتکش های قدیمی برای حمل محموله های نفتی خود به بنادر کشورهای عمده خریدار نفت ایران می کند.

به گزارش عصر ایران رویترز با انتشار این خبر مدعی شد که اسنادی به دست آورده است که ایران سال گذشته برای دور زدن تحریم های بیمه ای اتحادیه اروپا از 8 نفت کش قدیمی خریداری شده از سوی یک تاجر یونانی در امارات استفاده می کند.

بر اساس این گزارش این نفتکش ها هر کدام گنجایش حمل یک روز صادرات نفت ایران قبل از تحریم ها (بیش از 2 میلیون بشکه) را دارند.

" دیمیتریس کامبیس"  تاجر یونانی در گفتگو با رویترز همکاری در موضوع حمل نفت ایران به بنادر چین را تکذیب کرده و خرید این هشت نفتکش را در راستای سرمایه گذاری های خود در امارات متحده عربی عنوان کرده است.

این تاجر یونانی با اشاره به اینکه نفتکش های تحت اختیار شرکت او  تا کنون از بنادر ایران محموله ای به مقصد بنادر چین حمل نکرده اند افزود که تنها یک بار یک کشتی نفتکش او که دچار مشکل شده بود در بنادر ایران برای بازسازی و تعمیر توقفی اضطراری داشته است.

گفتنی است از تابستان سال جاری که اتحادیه اروپا در بسته تحریمی جدید شرکت های بیمه ای را به دلیل بیمه کردن محموله های نفتی ایران مورد تحریم قرار داد، ایران به کشورهای آسیایی خریدار نفت خود اعلام کرد که حاضر است نفت صادراتی را با استفاده از نفتکش های خود در بنادر آنها تحویل دهد.

کلید واژه ها: نفتکش بنادر محموله تحریم حمل بیمه


( ۱ )

نظر شما :