پیشنهاد مقام کره جنوبی برای مهار همسایه شمالی

به پاکستان متوسل شوید

۰۶ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۴ کد : ۱۹۱۳۱۹۹ سرخط اخبار

 یک مقام دولت کره جنوبی اظهار کرد، پاکستان به عنوان یکی از دوستان کره شمالی و عضو شورای امنیت سازمان ملل می تواند نقش موثری در بازداشتن پیونگ یانگ از تهدید کره جنوبی و تولید سلاح های هسته ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی "دِنیوز"، "چو کو رائه"، مشاور یکی از وزرای کره جنوبی گفت: اقتصاد پاکستان اگر که کره جنوبی توسط کره شمالی مورد حمله قرار گیرد به خطر خواهد افتاد.

وی افزود که حجم مبادلات تجاری میان کره جنوبی و پاکستان یک و نیم میلیارد دلار بوده و نزدیک به 10 هزار پاکستانی در کره جنوبی کار می کنند.

این مقام کره همچنین بیانیه منتشر شده از سوی وزارت امور خارجه پاکستان را که نسبت به آزمایش هسته ای اخیر پیونگ یانگ اظهار تاسف کرده، ستود.

وی تاکید کرد: پاکستان حامی سرسخت منع گسترش سلاح های هسته ای است و باید تلاش ها برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره را تشدید کند.

این مقام کره جنوبی همچنین با انتقاد از تهدیدات فرستاده کره شمالی در کنفرانس اخیر سازمان ملل در خصوص خلع سلاح در شهر ژنو تصریح کرد که این تهدیدها تحریک آمیز و ضد منشور سازمان ملل و هنجارهای دیپلماتیک هستند.

کلید واژه ها: کره جنوبی پاکستان سلاح


نظر شما :