البرادعی تحریم انتخابات پارلمانی را خواستار شد

۰۵ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۹:۳۰ کد : ۱۹۱۳۱۶۰ سرخط اخبار

رئیس حزب الدستور و از رهبران جبهه نجات ملی معارض مصر تحریم انتخابات پارلمانی که «محمد مرسی» رئیس جمهور این کشور برای برگزاری آن در تاریخ 27 آوریل دعوت کرده بود، خواستار شد.

به گزارش فارس به نقل از المصری الیوم، «محمد البرادعی» ملت مصر را به تحریم انتخابات پارلمانی برای افشای آنچه «دموکراسی تقلبی» در مصر خواند، دعوت کرد و افزود که گویی هیچ نظامی ساقط نشده است.

وی طی اظهاراتی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: تحریم انتخابات پارلمانی از سوی ملت سریع ترین ابزار افشای دموکراسی تقلبی و تاکید مصداقیت آن است و من این را در سال 2010 گفتم و امروز بار دیگر تکرار می کنم و گویی که هیچ نظامی ساقط نشده است.

«محمد مرسی» رئیس جمهور مصر با صدور حکمی اعلام کرد انتخابات پارلمانی این کشور از روز 27 آوریل (7 اردیبهشت 92) و طی چهار مرحله آغاز خواهد شد و تا ماه جولای ادامه خواهد داشت، اولین جلسه پارلمان نیز در روز ششم جولای تشکیل خواهد شد.

مرسی امیدوار است که انتخابات پارلمانی پایان مرحله انتقالی قدرت باشد که با خشونت نیز همراه بوده و منجر به کند شدن تلاش ها برای احیای اقتصاد شده است، اقتصادی که بعد از انقلاب مصر در سال 2011 تا کنون بحرانی شده است.

به نظر می رسد که این انتخابات منجر به تقسیم بندی بی سابقه ای میان احزاب اسلامی که در انتخابات های بعد از سقوط مبارک پیروز بوده اند و دیگر گروه های معارض شود.

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :