روند حل مناقشه در سوریه از «بن‌بست» خارج شده است

۰۲ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۵:۲۹ کد : ۱۹۱۳۰۳۴ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به سفر آتی ولید معلم به مسکو ابراز امیدواری کرد اعلام آمادگی مخالفان در سوریه برای آغاز گفت وگو با دولت جدی و بدون پیش شرط باشد تا روند حل بحران در این کشور از بن بست خارج شود.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در بروکسل به خبرنگاران اعلام کرد که مقامات مسکو همچنان تلاش می کنند تا دولت و مخالفان در سوریه را پای میز مذاکره بنشانند و بر این عقیده هستند که در حال حاضر روند حل و فصل مناقشه در این کشور از نقطه صفر به حرکت درآمده است.

لاوروف گفت: 25 فوریه ما در مسکو در انتظار "ولید المعلم" وزیر امور خارجه سوریه هستیم و امیدواریم که در دیدار با وی روند اوضاع در این کشور را بررسی کنیم، ارزیابی دولت سوریه از روند اوضاع را بشنویم و از همه چیز مهم تر، مسائل مربوط به لزوم توقف خشونت ها و آغاز گفت وگوهای ملی را مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد: چنین کاری با رهبران آن دسته از مخالفانی در سوریه که برای مذاکره با دولت اعلام آمادگی کرده اند نیز انجام می گیرد و ما روی این مسئله حساب می کنیم که مواضع آنها در این خصوص کاملا روشن و جدی باشد.

وی افزود: مهمترین مسئله در حال حاضر این است که موضوع مذاکرات بین دولت و مخالفان همچنان در اولویت تلاش های بین المللی برای حل و فصل مناقشه در سوریه قرار داشته باشد. ما انتظار داریم که هر دو طرف مناقشه، دولت و مخالفان به سمت آغاز گفت وگوها، بدون هیچ پیش شرطی حرکت کنند تا روند حل و فصل بحران سوریه از بن بست کنونی خارج شود. و تلاش همه نقش آفرینان بین المللی نیز باید روی این مسئله متمرکز باشد.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :