اسد: به هیچ قیمتی کنار نمی روم

۰۲ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۴ کد : ۱۹۱۳۰۱۶ سرخط اخبار

رئیس جمهوری سوریه با تاکید بر اینکه به هیچ وجه قدرت را ترک نخواهد کرد، عنوان داشت: به عنوان شهروندی سوری حق نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آتی را برای خود محفوظ می دانم.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه القدس العربی، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دیداری دو ساعته با یک هیات اردنی که به دمشق سفر کرده بودند تاکید کرد که با پیشنهادها برای برکناری از قدرت تحت هر عنوانی مخالف است.

 

وی همچنین تاکید کرد: به عنوان شهروندی سوری بر حفظ حق خود برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 پافشاری می کنم.

 

اسد در این دیدار اعلام کرد که با برکناری اش از قدرت مخالف بوده و با هر موضع گیری که نشان دهد وی قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2014 را ندارد مخالف است.

 

بشار اسد همچنین تاکید کرد که بعد از پایان دوره ریاست جمهوریش همانند هر شهروند سوری دیگری دو گزینه در پیش رو دارد؛ اول حفظ حقش در نامزدی برای دوره بعدی ریاست جمهوری و دیگری تبدیل شدن به یک شهروند سوری مانند سایر شهروندان سوریه که در صلح و امنیت زندگی کند.

 

رئیس جمهوری سوریه در ادامه گفت: برخی به من می گویند یا قدرت را ترک کنم یا اعلام کنم که برای دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری نامزد نمی شوم، اما باید بگویم هرگز این کار را نمی کنم و این را حق خود می دانم که در انتخابات نامزد شوم و حتی اگر چنین کاری نیز انجام ندهم در دمشق باقی خواهم ماند و کشورم را ترک نمی کنم.

 

وی ادامه داد: من خانواده، دوستان و وطنم را دارم و به آنها خدمت خواهم کرد؛ من در هر شرایطی در دمشق خواهم ماند و به کار خود به عنوان چشم پزشک ادامه می دهم حتی اگر رئیس جمهور نباشم.

 

راکان محمود، یکی از اعضای حاضر در این نشست تصریح کرد، اسد در این نشست درباره توطئه ای که سوریه را هدف قرار داده صحبت و تاکید کرده است که جنگ ما جنگ با سلفی ها و اسلام گراها نیست بلکه جنگ با صهیونیست ها و امریکا است.

 

همچنین بنا به گفته راکان محمود اسد در این دیدار تاکید کرده که دمشق از توطئه جهانی که علیه سوریه و با هدف نابودی دولت سوریه طراحی شده عبور خواهد کرد.

 

بشار اسد همچنین از موضع اردن نسبت به بحران سوریه استقبال کرده و آن را مثبت ارزیابی کرده است.

 

بنا به گفته راکان محمود، بشار اسد تاکید کرده است که جنگ در سوریه هرچه سریع تر یکسره شود.

 

یکی دیگر از اعضای هیات اردنی نیز اعلام کرد، اسد به طور کلامی تاکید کرده که با بررسی ایده برکناری از قدرت از همان ابتدا مخالف بوده است.

 

بنا به گفته منابع اردنی، اسد ضمن ابراز تاسف نسبت به قربانی شدن مردم در سوریه و دردناک توصیف کردن کشتار ها جمعی، تاکید کرده است: برخی فراموش می کنند من هم انسانی مثل آنها و از گوشت و خون و رگ و پی هستم، من هیولا نیستم و فراموش نکنید من پزشکم و از دیدن صحنه های مرگ و خون متاثر می شوم. در نهایت دشمنان سوریه دست به خود کشی می زنند، کسانی که در حقیقت صهیونیست ها و آمریکا آنها را فریب داده اند آنها سوریه را هدف قرار داده اند نه بشار اسد را.

 

اسد از برخی نظام ها و دولت های غربی نیز به شدت انتقاد کرده و گفت: من به آنها و به جهان نیز گفته ام که هرکس به سوریه آسیبی برساند پشیمان خواهد شد. باز هم تکرار می کنم این ها روزی پشیمان می شوند و از مردم سوریه عذرخواهی می کنند.

کلید واژه ها: سوریه ریاست تاکید کرده ریاست جمهوری قدرت دمشق نامزدی سوری انتخابات ریاست جمهوری


نظر شما :