حسینیان در نطق میان دستور:

هیچ مسئولی حق ندارد سخنی مبنی بر رابطه با آمریکا مطرح کند

۰۱ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۵:۱۹ کد : ۱۹۱۲۹۹۵ سرخط اخبار

 یک نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر اینکه مجلس باید در بودجه 92 فکری به حال اقشار ضعیف بکند، به موضوع درخواست آمریکا برای مذاکره اشاره کرد و گفت: هیچ یک از مسئولان حق ندارند اقدام یا سخنی مبنی بر رابطه با آمریکا بدون اجازه رهبری و انطباق آن با اصول ترسیم شده، داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روح الله حسینیان امروز در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست آمریکا برای مذاکره با ایران، اظهار کرد: بر اساس بند اول اصل 110 قانون اساسی، تعیین کننده سیاست کلی نظام، رهبری است و بی شک یکی از مصادیق آن رابطه با آمریکا است که رهبری اصول آن را تعیین فرموده اند.

وی خاطرنشان کرد: پس هیچ یک از مسئولان نظام حق اقدام و یا سخنی مبنی بر رابطه با آمریکا را بدون اجازه رهبری و انطباق آن با اصول ترسیم شده ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: آمریکا قصد دارد بر سر یک حق مسلم با ایران مذاکره کند، فرض کنید ما از این حق صرف نظر کنیم چه تضمینی وجود دارد که آمریکا در مورد حق استفاده از فناوری های نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی ادعایی جدید نکند و موضوع اختلاف جدیدی را باز نکند و یا از ما بخواهد که از قسمتی از سرزمین خود عقب نشینی کنیم؟ ضمن اینکه ما یک تجربه تاریخی داریم.

این نماینده اصولگرای مجلس یادآور شد: در دولت پیشین غنی سازی را تعلیق کردند و رییس جمهور وقت خاتمی به دنبال ذوب یخ های بین آمریکا و ایران بود. نتیجه چه شد؟ آیا جز اینکه رییس جمهور آمریکا، ایران را محور شرارت نامید؟ در حالی که محور شرارت یک فحش سیاسی نبود، یک واژه حقوقی بود که آمریکا به خود حق می داد به ایران حمله کند و آن را به اشغال خود در آورد.

حسینیان با اشاره به برخی مباحث مربوط به سیاست داخلی کشور، اظهار کرد: استراتژی رهبری، اتحاد قوا و آرامش داخلی است که ایشان قبلا جزئیات این اتحاد را اعلام کرده و فرموده اند جواب های، هوی نیست.

وی تصریح کرد: بنابراین در اختلافات باید یکی کوتاه بیاید و هر کسی که این استراتژی را به هر بهانه به نام حق مجلس، حق دولت و حق قوه قضاییه بخواهد بر هم زند محکوم است. گرچه شروع کننده گناه کارتر است، اما پاسخ دهنده نیز از امر رهبری تخطی نموده و محکوم است؛ زیرا استراتژی دشمن برای انتخابات، ایجاد جوی ملتهب است که با جرقه ای جامعه را به اغتشاش بکشاند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه تجربه این چند روز ارزان به دست نیامده است، گفت: باید الگویی پیش روی ما باشد زیرا دادن اطلاعیه و بیانیه گرچه لازم است اما کافی نیست. باید در عمل نشان دهیم که تابع ولایتیم. هیچ کس برنده اختلافات نبود خصوصا که باعث تاثر نایب حجت خدا شدیم و این گناه کمی نبود.

حسینیان با تاکید بر اینکه صراحتا اعلام می کنم با هیچ کس عهد اخوت نبسته ایم، گفت: رابطه با اشخاص نسبت آنها با رهبری است و هر کسی این نسبت را فاصله بیندازد به همان نسبت از او فاصله می گیریم لذا همگان باید بدانند همان شمشیری که به دفاع از مسئولان کشیده ایم با اجازه یا اشارتی بر روی همان فرد خواهیم کشید.

وی تاکید کرد: با صدای رسا اعلام می کنیم از گذشته خویش پشیمانیم و بر موضع فعلی سرافکنده. چه اینکه امام مان فرمود حال فعلی افراد ملاک است و ما نیز در هر حال به تکلیف خود عمل خواهیم کرد.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه افزود: بارها نشان داده ایم که همچنان به راهنمایی های رهبری نیازمند هستیم گرچه برخی دوستان اصرار می کنند که از رهبری خرج نکنیم و گرچه این حرف صحیح نیست ولی نباید این عبارت به حق، عمل به خواست دشمن باشد زیرا دشمن می خواهد رهبری را منزوی کند و ما همواره باید خود را در معرض رهنمودهای رهبری قرار دهیم.

حسینیان اضافه کرد: تجربه به ما نشان داده که هرگاه جز این عمل کرده ایم زیان کرده ایم، البته دشمن باید بداند با همه اختلاف سلایق و بداخلاقی ها همه ارکان نظام در وقت ضرورت امر رهبری را واجب و مطاع می دانیم.

وی گفت: از خدا می خواهم که از گناهان مان در گذرد و ما از دام شیطان و هوای نفس برهاند و دل رهبر رنج دیده ما را از ما راضی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از نطق خود ضمن اشاره به در پیش رو بودن بررسی بودجه 92، اظهار کرد: در این زمینه مجلس چه استراتژی را برای برنامه سال آینده دارد، آیا بهتر نبود که چند جلسه تعطیل می شد تا با حضور کارشناسان، سیاست های اقتصادی بودجه تنظیم می گردید؟

این نماینده اصولگرای مجلس افزود: باید پیش بینی کنیم که سال آینده آیا درآمد ارزی پایین تر است؟ آِیا انتقال سخت تر خواهد بود و در این صورت مصرف ارز کاهش می یابد که باید بر واردات کنترل حساب شده ای انجام شود و از واردات کالاهای لوکس و اتومبیل های گران قیمت پرهیز گردد.

حسینیان با تاکید بر اینکه در بودجه 92 باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: مشکل تولید داخلی دو چیز است؛ نخست واردات ارزان قیمت است و دیگری عدم نقدینگی. گرچه مشکل ارزانی برخی اجناس خارجی حل شده است اما عدم نقدینگی همچنان باقی است.

وی تاکید کرد: باید مجلس اعتبارات را برای کارخانجات داخلی در بودجه به طور لازم در نظر گیرد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: برخی می گویند که مردم در ایران ثروت شان تقلیل یافته است. این سخن نسبت به ثروتمندان صحیح نیست زیرا ملک، ماشین و یا سرمایه آنها افزایش داشته اما آنان که آسیب دیده اند کارگران و کارمندان و بازنشستگان هستند که منبع درآمد حقوق شان با قدرت خرید تناسب نداشته و قدرت خرید آنها کاهش یافته است.

حسینیان تصریح کرد: مجلس باید در قانون بودجه 92 فکری به حال این اقشار کند.

نماینده مردم تهران در پایان افزود: گفته اند که در پایان نطقم بگویم زنده باد اسلام، زنده باد اسلام.

کلید واژه ها: مجلس رهبری حق آمریکا بودجه استراتژی 92 دشمن بودجه 92


نظر شما :