هشدار شدیداللحن روسیه به کره شمالی

۲۵ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۳ کد : ۱۹۱۲۷۴۱ سرخط اخبار

 وزیر امور خارجه روسیه گفت که کره شمالی مستحقق واکنشی شدید از سوی شورای امنیت سازمان ملل به دلیل انجام آزمایش هسته ای است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری در آفریقای جنوبی گفت: آزمایش اتمی کره شمالی نشان می دهد که رهبری این کشور بار دیگر قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته و به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بی اعتنایی کرده است. بنابراین پیونگ یانگ مستحق محکومیت ها و یک واکنش صریح و واضح است.

لاوروف همچنین در پیامی اعلام کرد: مسکو از این مساله ناامید است که پیونگ یانگ نگرانی های روسیه را در خصوص انجام آزمایش اتمی با وجود روابط خوب میان دو کشور نادیده گرفته است.

وی همچنین نسبت به هر گونه سیاست نظامی گری در شبه جزیره کره هشدار داد و اعلام کرد: پیونگ یانگ باید برنامه ساخت سلاح اتمی خود را کنار گذاشته و به معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای بپیوندد.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: قوانین بین المللی خنثی کننده برنامه های نظامی هستند. ما سیستمی از اقدامات را در منطقه شمال شرق آسیا پیشنهاد کرده ایم تا به واسطه آن در خصوص تامین امنیت کشورهای منطقه بر پایه الزامات چند جانبه دست پیدا کنیم.

لاوروف همچنین اعلام کرد که هدف نهایی باید تبدیل شبه جزیره کره به منطقه عاری از سلاح هسته ای باشد. بنابراین برای دستیابی به چنین هدفی، روسیه به همکاری مشترک خود با تمام کشورهای گروه شش جانبه ادامه می دهد.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: کره شمالی با همکاری با سازمان امنیت بین الملل ممکن است از انزوای بین المللی خارج شده و به این ترتیب بتواند به زمینه های مختلف همکاری در سطح بین المللی دست یابد.

کلید واژه ها: روسیه امور خارجه روسیه امنیت بین المللی


نظر شما :