دولت تکنوکرات فلسطینی در راه است

۲۵ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۹۱۲۷۲۸ سرخط اخبار

 مسوول پرونده آشتی ملی در جنبش فتح با تاکید بر اینکه محمود عباس مذاکرات خود را برای تشکیل دولت تکنوکرات آغاز کرده است، اعلام کرد که محمود عباس ریاست این دولت را بر عهده خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عزام الاحمد، مسوول پرونده آشتی ملی فلسطین در جنبش فتح و از اعضای کمیته مرکزی جنبش مذکور روز سه شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین رایزنی های خود را در خصوص تشکیل دولت جدید تکنوکرات در فلسطین آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت جدید فلسطین از افراد خبره و مستقل تشکیل خواهد شد و محمود عباس ریاست این دولت را بر عهده خواهد داشت.

عزام الاحمد تصریح کرد: دیداری میان دو جنبش فتح و حماس در 19 فوریه (اول اسفند) با هدف رایزنی در خصوص دولت جدید برگزار می شود که این دیدار به عنوان بخشی از مذاکرات است.

وی در ادامه افزود: شایعه هایی که مبنی بر عدم دستیابی به توافق در دیدار قاهره منتشر می شود، از سوی کسانی است که در دیدارها حضور نیافته اند.

عزام الاحمد تصریح کرد: نشست قاهره صرفا کمیته ای با هدف تقویت و فعال سازی سازمان آزادی بخش بود و رابطه ای با آشتی ملی ندارد.

عزام الاحمد گفت: من از فضای منفی و ساختگی که رسانه ها در خصوص نشست قاهره ایجاد کردند، غافلگیر شدم و دیدم که هر چه امور آشتی به صورت مثبت پیش می رود، برخی از جنگ طلبان و منافقان یا بنا به منافع شخصی و گروهی یا به دلیل منافع کشورهای منطقه ای و بین المللی نوعی آماده باش غیرمعمول را ایجاد می کنند.

مسوول پرونده آشتی فلسطین در جنبش فتح اعلام کرد: اسرائیل و آمریکا از تداوم اشغالگری بیشترین سود می برند تا بتوانند بر ناتوانی و عدم تمایل خود برای اجرای قطعنامه های بین المللی سر پوشش بگذارند.

وی تاکید کرد: حل و فصل ریشه ای مساله دو دستگی تنها بعد از تشکیل دولت صورت خواهد گرفت، چرا که تشکیل دولت به معنای پایان دادن به دودستگی و تجزیه ها از طریق روش های قانونی و سیاسی است.

عزام الاحمد تصریح کرد: انتخابات می تواند نظام را تقویت کرده و راه ها را در مقابل آشتی و مشارکت باز کند.

کلید واژه ها: فلسطین الاحمد محمود عباس تشکیل دولت فتح جنبش فتح عباس محمود


نظر شما :