محمود عباس قصد برکناری سلام فیاض را دارد

۰۲ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۹:۴۹ کد : ۱۹۱۴۱۸۵ سرخط اخبار

 یک منبع آگاه فلسطینی اعلام کرد که محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین قصد دارد ˈسلام فیاضˈ نخست وزیر این تشکیلات را به دلیل اختلاف نظرهایی که با وی دارد، برکنار کرده و ˈمحمد مصطفیˈ اقتصاددان فلسطینی را مامور تنشکیل کابینه جدید کند.
به گزارش ایرنا، پایگاه خبری القدس العربی روز جمعه نوشت: این منبع فلسطینی که خواست ناشناس بماند، تصریح کرد علت این تصمیم، اختلاف نظر زیاد محمود عباس با سلام فیاض می باشد و نمونه بارز اخیر نیز پذیرش استعفای ˈنبیل قسیسˈ وزیر دارایی است در حالیکه عباس مخالف این اقدام بود.

این منبع افزوده است: در زمان پذیرش استعفای قسیس، محمود عباس در خارج بسر می برد و به محض بازگشت، جلسه ای با رهبران جنبش فتح برگزار و آنان نیز اعلام کردند از اقدام های فیاض بویژه موضوع قسیس بسیار خشمگین هستند و پس از آن وزرای فتح در حضور عباس استعفای خود را اعلام کردند.

این منبع فلسطینی همچنین افزود: محمود عباس از سلام فیاض که درخواست ملاقات با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا را کرده بود، نیز بسیار ناخرسندند. این مسائل سبب شده رییس تشکیلات به نخست وزیر اطلاع دهد که تا چند روز آینده نقشی در دولت نخواهد داشت و به زودی دولت جدید به ریاست محمد مصطفی را تشکیل خواهد داد.

کلید واژه ها: عباس محمود محمود عباس منبع


نظر شما :