تابوی مذاکره در بحرین شکست

۲۳ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۳:۳۵ کد : ۱۹۱۲۶۴۳ سرخط اخبار

 نخستین جلسه مذاکرات ملی بحرین با حضور گروه ها و احزاب مخالف دولت این کشور برگزار شد و دولت منامه از فضای مثبت جلسه اول این مذاکرات خبرداد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، اولین دور گفت وگوهای آشتی ملی در بحرین با حضور گروه های مخالف از جمله جمعیت الوفاق بحرین که رهبری مخالفان را در این مذاکرات به عهده دارد، برگزار شد.

بنا به اعلام دولت بحرین، جلسه اول به خوبی برگزار شده و دستاوردهای مثبتی داشت.

عیسی عبدالرحمان احمد، سخنگوی دولت بحرین در گفت وگوهای آشتی ملی در منامه گفت: طرفین شرکت کننده در مرحله اول گفت وگوهای ملی همگی تاکید داشتند که این گفت وگوها باید با موفقیت برگزار شود و دستاوردهای عملی داشته باشد.

وی گفت: جلسه اول با حضور گروه های سیاسی، احزاب و چهره های مستقل سیاسی و اجتماعی برگزار شد و در آن در خصوص پاره ای از مشکلات توافق هایی به دست آمد و جدول کاری نشست به توافق شرکت کنندگان رسید.

وی در پاسخ به سوالی در زمینه ضمانت های اجرایی دستاوردهای این نشست گفت: بزرگترین ضمانت برای تحقق دستاوردهای نشست گفت وگوی ملی در بحرین اجرای 217 بند از 290 بندی است که در مذاکرات پیشین مقرر شد و این یعنی در دور جدید گفت وگوهای ملی دولت در اجرای مصوبات جلسات گفت وگو جدی است.

جمعیت الوفاق و دیگر گروه های مخالف بحرینی پیشتر اعلام کرده بودند که در جلسات گفت وگوی ملی شرکت می کنند اما در خصوص ادامه شرکت خود در این گفت وگوها با توجه به مواضع دولت و نیز پاسخ گویی آن به خواسته های مخالفان تصمیم گیری می کنند.

منیره فخرو، یکی از مخالفان بحرینی که در این نشست شرکت کرد، اعلام کرد که مخالفان امروز (دوشنبه) تصمیم خود را در خصوص ادامه مشارکت و یا خروج از مذاکرات ملی اتخاذ خواهند کرد و این تصمیم با توجه به پاسخ دولت به خواسته های مخالفان اتخاذ می شود.

27 شخصیت سیاسی در گفت وگوهای ملی بحرین مشارکت دارند که هشت تن آنها نمایندگان مخالفان، هشت تن نماینده گروه های نزدیک به دولت، هشت تن اعضای پارلمان بحرین و سه وزیر کابینه هستند.

کلید واژه ها: بحرین وگوهای گفت وگوهای مذاکرات دستاوردهای


نظر شما :