این کار را نکن کیم جونگ اون!

۱۲ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۷:۳۲ کد : ۱۹۱۲۲۴۸ سرخط اخبار

 وزارت امور خارجه ژاپن اعلام کرد، وزیر امور خارجه این کشور با سفیر کره جنوبی در ژاپن دیدار کرده و دو طرف توافق کردند تا با یکدیگر در خصوص تاکید بر ضرورت ادامه نیافتن آزمایش های اتمی در کره شمالی همکاری نزدیکی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "فومیو کیشیدا"، وزیر امور خارجه ژاپن در این نشست گفت، این امر بسیار ضروری است که ژاپن و کره جنوبی با یکدیگر همکاری کنند تا کره شمالی را از ادامه دادن به سومین آزمایش اتمی اش منصرف کنند.

"شین کاک – سو"، سفیر کره جنوبی در ژاپن گفت، کشورش با توکیو و واشنگتن همکاری می کند تا از کره شمالی بخواهند که دست از برنامه آزمایش اتمی خود بردارد.

وزیر امور خارجه ژاپن نیز عنوان داشت که دولت این کشور به اهمیت روابط دو جانبه تاکید داشته و تمایل دارد تا یک دوستی آینده محور از طریق یک دورنمای کلی و جامع با کره جنوبی بسازد.

سفیر کره جنوبی افزود، کشورش نیز تمایل دارد تا روابط دو جانبه را افزایش دهد.

پس از آنکه شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای را در خصوص پرتاب راکت کره شمالی در دسامبر سال 2012 تصویب کرد، پیونگ یانگ در 24 ژانویه سال جاری میلادی اعلام کرد که به پرتاب راکت های بیشتر و آزمایش های اتمی سطح بالاتر ادامه می دهد.

کلید واژه ها: ژاپن کره جنوبی کره شمالی آزمایش


نظر شما :