نصرالله: سقوط دمشق توهم است

۰۷ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۲:۲۷ کد : ۱۹۱۲۰۳۲ سرخط اخبار

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت آغاز هفته وحدت خطرناک ترین نزاع در منطقه را جنگ شیعه و سنی دانست.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد مشکل در منطقه با تاسیس رژیم صهیونیستی آغاز شد. 
شبکه تلویزیونی المنار ،گزارش داد سید حسن نصرالله دیروز در سخنانی به مناسبت سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت اسلامی در مجمع سیدالشهداء در حومه جنوبی بیروت گفت اقدام حساب شده و مشکوکی برای اهانت به شخصیت پیامبر اکرم (ص) وجود دارد. همه مسلمانان این مسئولیت را به عهده دارند که پیامبرشان را به جهانیان بشناسانند. طرف دیگر به اهانت به پیامبر اکرم (ص) ادامه می دهد و آنچه رخ داده است گذرا و اتفاقی نیست.

سید حسن نصرالله افزود ماهیت کشمکش و درگیری کنونی فراتر از جنبه طایفه ای است و نمی توان هرج و مرج و چالش های کنونی را در منطقه به اختلاف فرقه ای محدود کرد. ما در لبنان بخشی از جهان عربی و اسلامی هستیم و طبیعی است که از حوادثی که رخ می دهد ، تاثیر بپذیریم.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد وجود اختلافات و بحران ها طبیعی است اما خطرناک تر این است که ما نمی دانیم چگونه با این بحران برخورد کنیم.

بیشتر جنگ ها و درگیری هایی که رخ می دهد، پشت آنها اختلافات سیاسی است و ارتباطی به دین و طایفه ندارند. از خطرناک ترین جنگ هایی که در منطقه ما رخ داد جنگ صدام علیه ایران است. برخی از رژیم های عربی زمانی که وارد نزاع با ایران می شوند اعلام می کنند که نزاع شان نزاع سنی علیه شیعه است.
اسرائیلی ها فرقی با هم ندارند
دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه تاکید کرد در بسیاری از مسائل از جمله قدس و مصادره حقوق ، تفاوتی میان اسرائیلی ها وجود ندارد و مهم ترین پاسخ به انتخابات اسرائیل دعوت به پایبندی بیشتر به مقاومت فلسطینی و لبنانی است.

سید حسن نصرالله قانون انتخابات در لبنان را موضوعی حساس دانست و افزود قانون انتخابات در لبنان از حساسیت زیادی در حال حاضر برخوردار است و طوایف در لبنان با حساسیت زیادی به موضوع انتخابات می نگرند. طوایف حق دارند از آنچه که در آینده رخ خواهد داد ، نگران باشند. سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه باید اتهامات را کنار بگذاریم ، تصریح کرد این سخن که حزب الله دیدگاه خود را به مسیحیان دیکته می کند دروغ و اهانت به همه مسیحیان است. دبیرکل حزب الله گفت برای حل همه بحران ها در منطقه به گفتگو دعوت می کنیم و کسی نمی تواند کشورش را به خاطر حقوق و اصلاحات ویران کند.
کسانیکه درخیال سقوط دمشق بسرمی برند باید این خیال را ازسرشان بیرون کنند
دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد کسانیکه هنوز در خیال و توهم سقوط دمشق به سر می برند، باید این خیال را از سرشان بیرون کنند.

سید حسن نصرالله گفت:اسرائیل از بحران رهبری رنج می برد. راستگرایان ، چپگرایان و میانه روها در اسرائیل درباره طمع ورزیهای اسرائیل در منطقه اختلاف ندارند. در حال حاضر مسئولیت نخبگان ، علما و اندیشمندان بیشتر از هر زمان دیگری است زیرا مردم به آنها گوش می کنند. سید حسن نصرالله به اوضاع سوریه اشاره کرد و گفت کسانیکه هنوز در خیال و توهم سقوط دمشق به سر می برند باید این خیال را از سرشان بیرون کنند.

کلید واژه ها: لبنان حزب الله خیال الله لبنان حزب الله لبنان نزاع بحران


نظر شما :